Společnost


HECHT MOTORS s.r.o.

Počet nahlášených stížností:156
Z toho za letošní rok:10
Stále v řešení:2
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Úspěšnost případů

56.4 %
Počet procent vyřešených stížností v rámci služby VašeStížnosti.cz (88 z 156)

Hodnocení spokojenosti

50%
50%
Uvedená procenta vychází z 34 hodnocení od spotřebitelů help

#83689Podnět k prošetření – společnost HECHT MOTORS s.r.o., kamna HECHT HELIS BEIGE

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

30 dnů

Detail stížnosti

Publikováno
20.10.2025, před měsícem

Dagmar Matoušková

Znění stížnosti

Dobrý den,
obracím se na Vás s podnětem k prošetření postupu společnosti HECHT MOTORS s.r.o., U Mototechny 131, 251 62 Mukařov – Tehovec,
ve věci neuznaného odstoupení od kupní smlouvy u krbových kamen HECHT HELIS BEIGE.

Kamna používám jako hlavní zdroj vytápění domácnosti.
V srpnu 2025 jsem uplatnila reklamaci pro vadu (uvolněný kámen, prasklý šamot a poškozené těsnění).
Reklamace byla uznána a kamna opravena.

V říjnu 2025 se však stejná vada znovu objevila, a proto jsem dne 13. 10. 2025
podle § 2170 odst. 1 písm. c) občanského zákoníku odstoupila od kupní smlouvy a požádala o vrácení kupní ceny.

Společnost HECHT však opakovaně nereagovala na podstatu mého odstoupení, místo toho mě vyzývá k tomu, abych kamna znovu odevzdala na servisní posouzení, a dne 17. 10. 2025 mi sdělila, že „reklamaci zamítá“ z důvodu neposkytnutí součinnosti při předání kamen.

Považuji to za účelové odmítnutí a nesprávný právní postup,protože jsem neuplatnila novou reklamaci, ale odstoupila od smlouvy z důvodu opakovaného výskytu vady po opravě,což je zákonný důvod podle § 2170 odst. 1 písm. c) OZ.

Postup společnosti je podle mého názoru:

v rozporu s § 19 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele (nečinnost a protahování), i v rozporu s § 6 občanského zákoníku (povinnost jednat poctivě a s ohledem na okolnosti).

V příloze přikládám:

e-mailovou komunikaci se společností HECHT MOTORS s.r.o. včetně mého odstoupení a jejich odpovědi ze dne 17. 10. 2025,

protokol minulé reklamace

Žádám tímto o prošetření postupu společnosti a zajištění nápravy.


Produkt

Krbová kamna HECHT HELIS BEIGE


Požadované řešení

Vrácení peněz


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
24.10.2025 14:04, před 30 dny

Co se týče opakované vady:
Dle § 2171 odst. 1 písm. b) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník platí, že spotřebitel může v rámci reklamace požadovat odstoupení od kupní smlouvy, pokud se vada na zboží projeví opakovaně.

Výše uvedený nárok lze tedy požadovat v rámci reklamace. Vyžádá-li si tedy společnost zboží k posouzení, je spotřebitelka povinna ji poskytnout přiměřenou součinnost. V případě uznání reklamace poté musí společnost odstoupení od smlouvy respektovat.

Opětovným výskytem se rozumí projev stejné vady, která již byla v rámci uznané reklamace opravena. Dle znění zákona je tedy možné odstoupit již při druhém projevu stejné vady. Dle důvodové zprávy by mělo být v případě hodnotných či komplexních produktů spravedlivé umožnit prodávajícímu ještě jeden pokus o odstranění vady, avšak ani tento “další pokus” zákon přímo nevyžaduje.

Za stejnou vadu se považuje vada, která se projevuje stejným způsobem a nezáleží tak na konkrétní příčině.

Odstoupení od smlouvy je jednostranné právní jednání, kterým se kupní smlouva ruší a podnikatel je pak povinen vrátit spotřebiteli kupní cenu. Spotřebiteli doporučujeme odstoupit od kupní smlouvy v písemné podobě.

Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.

Podnikatele je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://coi.gov.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
27.10.2025 13:23, před 27 dny

Vážená paní Matoušková, velice si vážíme, že jste se rozhodla zakoupit Vámi uvedená kamna. Pokud chcete tato kamna reklamovat, tak si Vás dovolujeme zdvořile požádat o poskytnutí součinnosti k ověření existence reklamované vady a předání těchto kamen při uplatnění reklamace, včetně všech součástí a příslušenství. K Vašemu požadavku se poté vyjádří servisní technik. Děkujeme za pochopení. S pozdravem, tým HECHT.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
27.10.2025 13:46, před 27 dny


Dagmar Matoušková

Vážený týme HECHT,

děkuji za Vaši odpověď. Dovoluji si zdůraznit, že se nejedná o novou reklamaci, ale o opakované projevení téže vady, která již byla dříve uznána a opravena.

V souladu s § 2171 odst. 1 písm. b) občanského zákoníku má spotřebitel právo odstoupit od kupní smlouvy, pokud se vada projeví opakovaně, bez ohledu na to, zda se projevila na jiné části výrobku.

Součinnost samozřejmě poskytnu – kamna předám k posouzení za účelem potvrzení vady, avšak trvám na tom, že se jedná o posouzení v rámci mého odstoupení od smlouvy, nikoli o zahájení nové reklamace.

Žádám, aby mi bylo písemně potvrzeno, že společnost HECHT přijímá výrobek k posouzení s vědomím, že jde o opakovaný výskyt vady a že v případě jejího potvrzení bude uznáno odstoupení od kupní smlouvy dle výše uvedeného ustanovení.

S pozdravem,
Dáša Matoušková

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
3.11.2025 12:40, před 20 dny

Děkujeme stranám za poskytnuté vyjádření.

Posouzení v tomto případě dle zákona proběhne v rámci reklamace - v případě uznání opakované vady však společnost musí respektovat odstoupení od smlouvy spotřebitelkou. Pokud by se dle společnosti nejednalo o vadu, případně by usoudila, že se nejedná o opakovaný projev vady, mohla by spotřebitelka využít znaleckého posudku pro rozporování tohoto posouzení.

Stížnost nyní přeřazujeme na společnost, aby mohla na vývoj stížnosti reagovat.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
19.11.2025 11:36, před 4 dny

Vážená paní Matoušková, děkujeme za předání předmětných kamen do reklamace. S pozdravem, tým HECHT.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Uzavření stížnosti

Publikováno
19.11.2025 13:35, před 4 dny


Dagmar Matoušková

Hodnocení:

Komentář: Došlo k uznání reklamace a vrácení peněz.