| Počet nahlášených stížností: | 1 |
| Z toho za letošní rok: | 1 |
| Stále v řešení: | 1 |
Dobrý den,
mé ženě stalo, že jí bohužel nefungoval zámek při otevírání dveří a byla nucená si zavolat zámečníka pro otevírání dveří. Toto vše se dělo kolem 9. večer. Zámečník přijel a ač zkoušel různé techniky otevření, nakonec přistoupil k tomu, že zkusí zámek odvrtat. Bohužel ani při odvrtání se mu dveře nepovedlo otevřít. Při odvrtávání poškodil bezpečnostní kování, vložku ve dveřích a zároveň futra.
Celý jeho výjezd nás vyšel na 11.000 Kč. Dveře neotevřel a zároveň po něm zůstala škoda i na futrech.
Na radu z poradny dTestu jsem společnost 24.9. vyzval (prostřednictvím datové schránky) k navrácení 19 152 Kč z důvodu porušení smluvního ujednání za neprovedenou službu a zároveň za úhradu škody, co způsobil.
Společnost se mi nijak neozvala a ani nezareagovala na zaslanou žádost.
Děkuji za pomoc.
Zámečnické služby na bezpečnostní zámek a dveře NEXT
Rád bych, aby společnost uhradila, na co nemá nárok, čili:
1. Vrácení uhrazené částky za neprovedenou službu ve výši 11 200 Kč.
2. Úhradu škody způsobené na zárubních dveří, která byla vyčíslena společností Next a.s. (jakožto výrobce dveří + zárubní) na částku 7 952 Kč.
|
|
Tweet |
Vyjádření dTestu
Mezi spotřebitelem a podnikatelem byla nejspíše uzavřena smlouva o dílo. Dílem se dle občanského zákoníku rozumí zhotovení určité věci, nespadá-li pod kupní smlouvu, a dále údržba, oprava nebo úprava věci, nebo činnost s jiným výsledkem.
Stanovování ceny je věcí podnikajícího subjektu, který přitom však musí respektovat obecně závazné právní předpisy. O neúměrné zkrácení by se mohlo jednat zásadně v situaci, pokud by cena byla o polovinu vyšší, než je cena obvyklá v témže místě a v témže čase za tutéž službu.
Zkrácená strana může požadovat zrušení smlouvy a navrácení všeho do původního stavu, ledaže jí druhá strana doplní, oč byla zkrácena, se zřetelem k ceně obvyklé v době a místě uzavření smlouvy.
Více informací k této problematice se spotřebitelé dočtou v našem článku na adrese: https://www.dtest.cz/clanek-10036/v-nouzi-poznas-zamecnika.
Podle § 2944 občanského zákoníku pak platí, že každý, kdo od jiného převzal věc, která má být předmětem jeho závazku, nahradí její poškození, ztrátu nebo zničení, neprokáže-li, že by ke škodě došlo i jinak. Škoda se přitom nahrazuje uvedením do předešlého stavu. Není-li to dobře možné, anebo žádá-li to poškozený, hradí se škoda v penězích.
V § 2952 OZ je přitom uvedeno, že se platí skutečná škoda. Dle komentáře k tomuto ustanovení se skutečnou škodou "rozumí újma vyjádřitelná penězi spočívající ve zmenšení majetkového stavu poškozeného oproti stavu, jaký tu byl před poškozením, a reprezentující majetkové hodnoty, které by bylo nutno vynaložit, aby došlo k uvedení věci do předešlého stavu, popř. k vyvážení důsledků plynoucích z toho, že k uvedení v předešlý stav nedošlo, např. v podobě nákladů na obstarání stejné nebo obdobné věci a v případě, že se taková věc (např. poškozená součástka) již neprodává, ve výši ceny, za kterou lze věc vyrobit."
Podnikatele je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://coi.gov.cz/informace-o-adr/.
Vyjádření dTestu
Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.