| Počet nahlášených stížností: | 556 |
| Z toho za letošní rok: | 11 |
| Stále v řešení: | 2 |
0%
100%
Dobrý den dneska jsem viděl reklamu v tramvaji "ale copak? černý pasažér" a připadá mi to urážlivé k lidem s tmavším odstínem pleti. (Jedná se o reklamu s olivami)
Děkuji přeji krásný den
Dusil Max
Reklama je urážlivá
Odstranění reklami a případné nahrazení.
|
|
Tweet |
Vyjádření dTestu
Pojem „černý pasažér“ není právní termín, jedná se o běžně užívané označení pro osobu, která cestuje bez platného jízdního dokladu. Reklama tedy s největší pravděpodobností naráží právě na pojem „černý pasažér“ ve smyslu osoby cestující bez jízdenky, nikoli ve vztahu k barvě pleti.
Pokud má však spotřebitel za to, že reklama může být v rozporu se zákonem č. 40/1995 Sb., o regulaci reklamy, zejména s požadavkem, aby reklama nebyla v rozporu s dobrými mravy, může se obrátit na Českou obchodní inspekci (ČOI) jakožto příslušný dozorový orgán v oblasti regulace reklamy. Dostupné zde: https://coi.gov.cz/podatelna/.