Společnost


Booking.com (Czech Republic) s.r.o.

Počet nahlášených stížností:133
Z toho za letošní rok:10
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Úspěšnost případů

3.8 %
Počet procent vyřešených stížností v rámci služby VašeStížnosti.cz (5 z 133)

#83701Bookin se nepostaví za zákazníka ani po doložení nedostatků

Stav stížnosti

v řešení

Celková doba trvání

26 dnů

Detail stížnosti

Publikováno
21.10.2025, před 26 dny

Ivana Vaňková

Znění stížnosti

Přes booking jsem objednala ubytování v LOVELY apartman for 6guest Forest Park 10minutes from center Adresa: Mokrohájska cesta 10, Karlova Ves, 841 04 Bratislava, Slovensko. Po příjezdu byl apartmán dramaticky neuklizen, špinavé povlečení, bordel a robitý nábytek na balkoně, pověšené schnoucí prádlo po minulých návštěvnících, v myčce smraz ze zbytků jídla, pračka smrděla od stoletého bahýnky v gumovém těsnění pračky, záchod neuklizený, všude pavučiny, opatlaný nábytek a stůl, na stole sklenka s pitím též od minulých zákazníků. S ubytovatelkou jsem se domluvila na stornu a vrácení poplatku, doloženo e-maily přímo Bookingu. Ubytovatelce doloženo, že jsem okamžitě dle dohody stornovala pobyt, zaslány fotografie nedostatků. V tu chvíli přestala komunikovat. telefon mi už zvedla jen když jsem volala z jiného čísla. Booking sice potvrdil, že dle doložených fotografií bylo pochybení na její straně, ale že vrácení peněz zamítla a oni s tím nechtějí nic dělat. Proč tedy objednávat draze ubytování na tak pochybném portálu? S nulovou zárukou?


Produkt

LOVELY apartman for 6guest Forest Park 10minutes from center Adresa: Mokrohájska cesta 10, Karlova Ves, 841 04 Bratislava, Slovensko


Požadované řešení

Vrácení stornopoplatku alespoň formou kreditů do peněženky.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
30.10.2025 14:17, před 17 dny

Rezervační portál Booking.com je pouhým zprostředkovatelem pro uzavření smlouvy o ubytování. Smluvními stranami smlouvy o poskytnutí ubytování je spotřebitel a provozovatel ubytování. Za poskytnutí konkrétních poskytovaných služeb by měl primárně nést odpovědnost přímo poskytovatel služeb.

Rezervační portál odpovídá pouze za přímé škody, které by spotřebitel skutečně utrpěl, zaplatil nebo které vznikly v souvislosti s prokazatelnými nedostatky při plnění povinností rezervačního portálu souvisejících s poskytováním služeb (např. pokud by portál uvedl nesprávné informace), a to do celkové výše celkové ceny rezervace.

Pokud podnikatel souhlasil se stornováním ubytování a přislíbil vrácení již zaplacené částky a poplatků, měl by tak učinit.

Pokud podnikatel nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně podnikatele, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.

Podnikatele je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.

Vzhledem ke skutečnosti, že společnost Boooking.com (Czech Republic) s.r.o. je personálně a majetkově úzce provázaná se zahraniční společností Booking.com B.V. se sídlem v Nizozemí, a je její pobočkou pro Českou republiku, doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum při České obchodní inspekci, které nabízí bezplatnou, rychlou a efektivní poradenskou činnost ohledně evropského spotřebitelského práva se zahraničním prvkem.

Webové stránky Evropského spotřebitelského centra nalezne spotřebitel na adrese www.evropskyspotrebitel.cz. Podrobný formulář stížnosti je k dispozici na webových stránkách www.evropskyspotrebitel.cz v záložce „Kontakty“. Ke stížnosti je třeba přiložit doklady, které má spotřebitel k dispozici, např. kopii smlouvy, e-mailovou komunikaci s prodejcem.

Na Evropské spotřebitelské centrum se může spotřebitel obrátit rovněž telefonicky na čísle 296 366 155 nebo elektronicky na e-mail esc@coi.cz. ESC pro ČR sídlí na adrese Gorazdova 24, 120 00 Praha 2.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel dle obchodních podmínek společnosti možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://coi.gov.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.
Nyní se čeká na vyjádření společnosti.