| Počet nahlášených stížností: | 218 |
| Z toho za letošní rok: | 42 |
| Stále v řešení: | 8 |
100%
0%
Dobrý den,
moje stížnost se týká na níže uvedené produkty:
objednávka č. *** - Luxusní pánské kostkované sako
Objednávka č. *** - Elegantní pánské společenské kalhoty v klasickém střihu a jednobarevném provedení.
S prodejcem byla několikrát snaha o navázání komunikace, ale vždy automatická odpověr jak přes telefon nebo email.
Zádal jsem od odstoupení od kupní slouvy, ale reakce byla následovná:
-------- Forwarded message ---------
Od: Petr Formánek <***>
Date: st 1. 10. 2025 12:18
Subject: Re: Platba dorazila!
To: K. za Balando
Dobrý den, timto žádám o odstoupení od kupní smlouvy z objednávky č ***.
Děkuji za kladné vyřízení mé žádosti.
Petr Formánek
Dobrý den,
chtěla bych se Vám omluvit za všechny nepříjemnosti, které se mohly objevit v souvislosti s Vaší nedávnou objednávkou.
Je pro nás velmi důležité, aby byl každý zákazník spokojený, a proto se snažím učinit vše pro to, abych Vám poskytla co nejlepší služby.
Ráda bych Vás informovala, že v souladu s obchodními podmínkami, které jste potvrdil/a při potvrzení objednávky, již nelze objednávku zrušit po provedení platby.
Tato pravidla nám umožňují účinněji zpracovávat objednávky a zajistit rychlé odeslání.
Věřím, že brzy obdržíte vybrané zboží v souladu s dohodnutými termíny.
I když není možné vrátit platbu v této fázi, chci Vás ujistit, že udělám maximum pro to, abyste byl/a s doručením spokojená.
Pokud budete mít nějaké dotazy nebo obavy, neváhejte se na mě obrátit.
Jsem zde, abych Vám poskytla veškerou podporu a odpověděla na jakékoliv Vaše otázky.
Děkuji za Vaši trpělivost a porozumění v této situaci. Přeji Vám příjemný zbytek dne.
S pozdravem,
T.
S přáním hezkého dne,
Zákaznická podpora Balando.cz
Žádám o pomoc jak zneplatnit kupní smlouvy a prácení fifnančních prostředků na můj účet.
Děkuji
Petr Formánek
|
|
Tweet |
Vyjádření dTestu
Pokud spotřebitel uhradil kupní cenu zboží, prodávající má povinnost zboží dodat. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitel požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen plnit bez zbytečného odkladu, nejpozději by mělo být plněno do 30 dní. Jestliže zboží nedodá, upozorní spotřebitel prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).
Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 2159a zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebiteli tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.
Odstoupit od smlouvy je možné jakýmkoliv jednoznačným prohlášením učiněným vůči podnikateli (viz § 1830 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb. občanský zákoník). Samotné nepřevzetí zásilky nelze považovat za jednoznačné prohlášení, doporučujeme proto podnikatele informovat o odstoupení od smlouvy. To lze učinit například i e-mailem. Podnikatel následně musí bez zbytečného odkladu spotřebiteli peníze vrátit.
Pokud by podnikatel následně zadržoval peněžní prostředky spotřebitele bez právního důvodu, jedná se o bezdůvodné obohacení (ve smyslu § 2991 a násl. občanského zákoníku). Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.
Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis). V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky v přiměřené době po odstoupení, je možné prodávajícího také vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].
Platil-li spotřebitel při nákupu přes internet platební kartou a obchodník nedodá objednané zboží, může spotřebitel využít bankovní nástroj zvaný zpětná platba (chargeback). S jeho pomocí lze za určitých podmínek získat peníze zpět. V případě problému by měl spotřebitel co nejdříve kontaktovat svou banku s žádostí o provedení zpětné platby. Žádost je vhodné podpořit relevantními dokumenty, například kopií komunikace s obchodníkem atd.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://coi.gov.cz/informace-o-adr/.
Vyjádření dTestu
Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.