Společnost


LUNZO s.r.o.

Počet nahlášených stížností:71
Z toho za letošní rok:8
Stále v řešení:3
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Úspěšnost případů

64.8 %
Počet procent vyřešených stížností v rámci služby VašeStížnosti.cz (46 z 71)

Hodnocení spokojenosti

50%
50%
Uvedená procenta vychází z 12 hodnocení od spotřebitelů help

#83708Nemožnost uplatnit právo na vrácení zboží do 14 dnů a získání náhrady

Stav stížnosti

v řešení

Celková doba trvání

25 dnů 16 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
21.10.2025, před 26 dny

Alexey Mantsurov

Znění stížnosti

Dobrý den,

rád bych podal stížnost na online tržiště Lapert.cz.
Dne 27. září jsem prostřednictvím Lapert.cz zakoupil tři položky. Dne 13. října jsem obdržel jeden balíček obsahující všechny tři položky, který byl odeslán z Číny. V době nákupu jsem se domníval, že nakupuji od českého prodejce, protože nikde nebylo jasně uvedeno, že se jedná o prodejce mimo Evropu.

Kvůli neuspokojivé kvalitě zboží jsem se rozhodl vrátit celou objednávku a požádat o vrácení peněz. Po kontaktování Lapert.cz mi bylo sděleno, že zboží bylo prodáno třemi různými prodejci z Číny, a že každou položku musím odeslat zpět samostatně mezinárodní zásilkou na vlastní náklady, a to do pěti kalendářních dnů.

Odpověděl jsem, že tento požadavek je podle mého názoru v rozporu s evropskými předpisy na ochranu spotřebitele, které zajišťují spravedlivý a přiměřený proces vrácení zboží. Nabídl jsem vrácení všech položek v jednom balíčku na jejich adresu v Praze, ale tato nabídka byla odmítnuta. Bylo mi řečeno, že balíček bude odmítnut a vrácen zpět mně.

Navzdory opakovaným žádostem mi Lapert.cz neposkytl žádnou evropskou adresu pro vrácení zboží a trvá na tom, že musím zboží odeslat jednotlivě do Číny na vlastní náklady. Vzhledem k tomu, že jsem obdržel jednu společnou zásilku, považuji za nepřiměřené a nespravedlivé nést náklady na tři samostatné mezinárodní zásilky.

Domnívám se, že obchodní praktiky Lapert.cz postrádají transparentnost. Webové stránky jasně neuvádějí, že zboží dodávají prodejci mimo Evropu, ani že vrácení bude vyžadovat mezinárodní dopravu hrazenou zákazníkem. Dále inzerují tzv. „Záruku bezpečného nákupu“, avšak ve skutečnosti ztěžují proces vrácení zboží a získání náhrady.

Mohu poskytnout potvrzení objednávky a kompletní historii komunikace s jejich zákaznickým servisem jako důkaz.

Rád bych uplatnil své právo na odstoupení od smlouvy do 14 dnů podle evropské legislativy a požádal o vrácení celé částky.
Děkuji za pozornost věnovanou této záležitosti.

S pozdravem,
Alexey Mantsurov


Produkt

Nerezový hrnek; https://www.lapert.cz/cestovni-sada-priboru-s-pouzdrem-2-ks-svetle-zelena; Sada vykrajovátek s pouzdrem 11 ks


Požadované řešení

Rád bych uplatnil své právo na odstoupení od smlouvy do 14 dnů podle evropské legislativy a požádal o vrácení celé částky.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
29.10.2025 14:08, před 18 dny

Předně upozorňujeme, že společnost LUNZO s.r.o. uvádí, že ve vztazích se spotřebitelem vystupuje pouze jako zprostředkovatel, nikoliv jako prodejce. Uvádí to však pouze v obchodních podmínkách, tudíž je možné toto ustanovení vyhodnotit jako překvapivé a dle § 1753 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, by vůči spotřebiteli mělo být neúčinné. V momentě, kdy se webový portál tváří jako klasický e-shop a během uzavírání smlouvy není spotřebitel na fakt, že nejedná s prodejcem, nýbrž pouze se zprostředkovatelem, nikterak upozorněn, není možné podle našeho názoru dojít k jinému závěru, než že jde o překvapivé ujednání. Při tomto závěru vycházíme mj. i z rozhodovací činnosti ADR České obchodní inspekce.

Z výše uvedeného vyplývá, že spotřebitel může vzniklou situaci řešit přímo se společností LUNZO s.r.o.

Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, do 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů. Spotřebitel má tedy možnost odstoupit bez udání důvodů i před samotným převzetím věci.

Odstoupit od smlouvy je možné jakýmkoliv jednoznačným prohlášením učiněným vůči podnikateli (viz § 1830 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb. občanský zákoník). To lze učinit například i e-mailem. Podnikatel následně musí bez zbytečného odkladu spotřebiteli peníze vrátit.

V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.

Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.

Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis). V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky v přiměřené době po odstoupení, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].

Platil-li spotřebitel při nákupu přes internet platební kartou a obchodník nedodá objednané zboží, může spotřebitel využít bankovní nástroj zvaný zpětná platba (chargeback), jak již spotřebitel dle popisu učinil. S jeho pomocí lze za určitých podmínek získat peníze zpět. V případě problému by měl spotřebitel co nejdříve kontaktovat svou banku s žádostí o provedení zpětné platby. Žádost je vhodné podpořit relevantními dokumenty, například kopií komunikace s obchodníkem atd.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://coi.gov.cz/informace-o-adr/.

Na základě informacích poskytnutých spotřebitelem byl podán podnět, avšak nejsme si jistí, zda byl podán rovněž návrh na zahájení mimosoudního řešení sporu.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
3.11.2025 17:33, před 13 dny

Dobrý den,

nesouhlasíme s názorem, že informace o fungování naší platformy jsou uvedeny pouze v obchodních podmínkách.

Vše je podrobně vysvětleno například zde:

https://www.lapert.cz/obchodni-podminky
https://www.lapert.cz/informace-o-spolecnosti
https://www.lapert.cz/nas-cil
https://www.lapert.cz/centrum-napovedy
https://www.lapert.cz/dodani-zbozi
https://www.lapert.cz/vraceni-a-vymena-zbozi
https://www.lapert.cz/odstoupeni-od-smlouvy

Upozorňujeme i na to, že v případě nákupu zboží od různých prodejců je nutné zboží vrátit ve více zásilkách.

Zákazníkovi byly poskytnuty instrukce pro vrácení položek.

S pozdravem Eliška
LUNZO s.r.o.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
7.11.2025 16:29, před 9 dny

Děkujeme společnosti za poskytnuté vyjádření.

Přestože je tato informace uvedena na více místech, je nutné, aby o ní byl spotřebitel řádně informován. Jak jsme již uvedli v jedné z předchozích stížností, ani informování u zboží, které vyžaduje rozkliknutí spotřebitelem (konkrétně tlačítko "Doručení a vrácení", které navíc obsahuje zmatečnou informaci "Prodal: XXX" z čehož spotřebitel může usuzovat, že se jedná o informaci o tom, kdo zboží prodal společnosti Lunzo) není dostatečné. Ani informování na jiných místech tudíž nelze považovat za dostatečné.

I nadále tak trváme na svém původním stanovisku, tedy, že společnost o této skutečnosti neinformuje řádně a nemůže se tak zprostit povinností prodávajícího.

Stížnost nyní přeřazujeme zpět na společnost, aby mohla reagovat.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
12.11.2025 12:41, před 4 dny

Dobrý den,

jak jsme již informovali v předchozí zprávě, zákazníkovi byly poskytnuty instrukce pro vrácení položek.

S pozdravem Eliška LUNZO s.r.o.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.
Nyní se čeká na vyjádření spotřebitele.