Společnost


Radek Kredba

Počet nahlášených stížností:2
Z toho za letošní rok:1
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Úspěšnost případů

0 %
Počet procent vyřešených stížností v rámci služby VašeStížnosti.cz (0 z 2)

#83715Storno poplatek

Stav stížnosti

v řešení

Celková doba trvání

30 dnů 14 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
22.10.2025, před měsícem

Zdeňka Valešová

Znění stížnosti

Přihlásila jsem se na zájezd který organizoval ZV ROH Zentiva u cestovní kanceláře Permon c.k. Den před odjezdem jsem si zranila koleno a nemohla jsem chodit. Doložila jsem zprávu od ošetřujícího ortopéda. Pan K. z c.k. přislíbil vyřízení s pojišťovnou a od té doby odkazuje na příští týden a to už od července.

Datum konání 7. - 12.5. 2025
Cena 5000 + 600 Kč pojistka


Produkt

Zájezd


Požadované řešení

Nemám kontrolu jestli c.k. skutečně mojí žádost vyřídila. Upozornila jsem organizátora ZV ROH, že jsem zájezd zaplatila jim, ale není to řešeno.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
30.10.2025 11:41, před 23 dny

Pokud se úraz stal před tím, než spotřebitel odjel na dovolenou může od smlouvy o zájezdu odstoupit, je ale možné, že si podnikatel bude účtovat odstupné. Výše odstupného musí být dle § 2533 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, přiměřená. Podle odst. 3 tohoto ustanovení musí pořadatel zájezdu spotřebiteli vydat veškeré platby, které mu již uhradila to nejpozději do 14 dnů od odstoupení ze smlouvy.

V případě, že podnikatel tyto platby nevydá, může se jednat o bezdůvodné obohacení(ve smyslu § 2991 a násl. občanského zákoníku). Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.

Nereaguje-li pořadatel zájezdu na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis). V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky v přiměřené době po odstoupení, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://coi.gov.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.
Nyní se čeká na vyjádření společnosti.