| Počet nahlášených stížností: | 1 |
| Z toho za letošní rok: | 1 |
| Stále v řešení: | 1 |
Koupili jsme předem v Prague ticket office 2 lístky na State Opera guided tour in English, na 30.5.25 v 11:30. Byli jsme na miste v 11:20 a spolu s 6 dalsimi turisty, 4 z Polska a 2 z Britanie, jsme 45 minut hledali způsob, jak proniknout do divadla, které bylo hermeticky uzavrene ze vsech stran. Na moji reklamaci jsem dostal odpoved, ze se exkurze konala s vic nez 20 ucastniky, coz je drza lez. Agentura mi vratila z 420 Kc, ktere jsem platil, 320 Kc s tim, ze 100 Kc je administrativní poplatek.
Agentura spolu se Státním divadlem podvadi turisty, a misto náhradu za zničeny půlden, uctuje si pokutu za něco, co způsobila ona sama.
Ticket number 10538209238
Navrat 100 Kc, spolu s náhradou za ztraceny cas dvou lidi, 500 Kc.
|
|
Tweet |
Vyjádření dTestu
Pokud exkurze proběhla a spotřebitel se nedostavil včas na určené místo, je možné, aby si společnost účtovala administrativní poplatek, jeho výše by měla být přiměřená. Společnost by však spotřebiteli měla prokázat, že se exkurze opravdu konala.
V případě, že se exkurze nekonala, pak je třeba aby společnost vydala spotřebiteli celou částku, v opačném případě by jí mohlo vzniknout bezdůvodné obohacení (ve smyslu § 2991 a násl. občanského zákoníku). Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://coi.gov.cz/informace-o-adr/.