| Počet nahlášených stížností: | 1 |
| Z toho za letošní rok: | 1 |
| Stále v řešení: | 1 |
24.9.byla objednána a zaplacena 2 křesla celkem za 9 180 Kč. Dodání bylo uvedeno za 6 až 10 dní. Do dnešního dne nic nedodali. První e mail jsem jim zaslala s dotazem co je s mou objednávkou 7.10. Odpověď byla: počítáme s expedicí v tomto týdnu, budete informována. A zase se nikdo neozýval. Telefon zásadně nezvedají. 22.10. píši znova a prosím o informace. Nikdo nereaguje telefon stále nezvedají. Dnes 24.10. jim píši, že to předám policii a ČOI pokud nedodají zboží nebo nevrátí peníze do 31.10. 2025. A najednou přišla odpověď velice podivná cituji: bylo třeba si ověřit některé věci ohledně toho, takže počítejte, že dnes vás budeme informovat. Nevím, co si chtějí ověřovat. Ale mám nepříjemný pocit, že se mi nikdo neozve nebo se budou vymlouvat.
Děkuji Kotmelová
Faktura je vystavena na manžela ***
Křeslo ušák NORDICREST č.produktu 996 032 2 kusy barva vínová.
Dodání zboží nebo vrácení peněz.
|
|
Tweet |
Vyjádření dTestu
Předem upozorňujeme, že se nám danou společnost nepovedlo dohledat, nevíme tedy s kým spotřebitel smlouvu uzavřel a vůči komu může uplatňovat svá práva. IČO uvedené spotřebitelem i na stránkách daného e-shopu není vedené v obchodním rejstříku na žádnou společnost v ČR.
Jelikož IČO a název společnosti neexistuje nebyla tím splněna informační povinnost v souladu s § 1820 občanského zákoníku. Tímto se podnikatel dopouští přestupku na základě zákona o ochraně spotřebitele, za který je možné uložit pokutu až 5 000 000 Kč.
Jestliže spotřebitel uhradil kupní cenu zboží, prodávající má povinnost zboží dodat. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitel požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen plnit bez zbytečného odkladu, nejpozději by mělo být plněno do 30 dní. Jestliže zboží nedodá, upozorní spotřebitel prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).
Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 2159a zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebiteli tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.
Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis). V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky v přiměřené době po odstoupení, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].
Platil-li spotřebitel při nákupu přes internet platební kartou a obchodník nedodá objednané zboží, může spotřebitel využít bankovní nástroj zvaný zpětná platba (chargeback). S jeho pomocí lze za určitých podmínek získat peníze zpět. V případě problému by měl spotřebitel co nejdříve kontaktovat svou banku s žádostí o provedení zpětné platby. Žádost je vhodné podpořit relevantními dokumenty, například kopií komunikace s obchodníkem atd.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://coi.gov.cz/informace-o-adr/.