| Počet nahlášených stížností: | 20 |
| Z toho za letošní rok: | 3 |
| Stále v řešení: | 1 |
20.10. WC sedatko rekord zakoupeno dle tvaru mezi vystavenymi. 21.10 pri instalaci se ukazalo, ze upevnovaci srouby jsou kratke (ca. 1.5 cm). Oba vedouci pracovnici jak pan Forel tak i pan Bican odmitli jakoukolo napravu a potvrzeni, ze nelze reklamovat.
Pritom by stacila vymena montaznich sroubu za delsi.
Stale predhazovali, ze product byl rozbalen.
Jak jinak jsem mohl zjistit nedostatek, nez zkusebni montazi.
Ani jinak nenavrhli mozne reseni.
S takovym jednanim jsem se dosud v pobocce Bauhaus Ceske budejovice nesetkal.
Jeste k tomu u vedoucich pracovniku,
Naopak vzdy jsem byl ochotne a vstricne obslouzen. Podotknu, ze ve vetsine pripadu zenskym personalem.
S pozdravem
JC
Instrukcen vedeni o vstricnejsim pristupu k zakaznikum.
|
|
Tweet |
Vyjádření dTestu
Pokud jsou k záchodovému sedátku připojené špatné šrouby, kterými nelze záchodové sedátko přišroubovat, pak se jedná o vadné plnění a při uplatnění reklamace by podnikatel měl šrouby vyměnit za takové, kterými lze záchodové sedátko přišroubovat.
Uplatní-li spotřebitel reklamaci v průběhu jednoho roku od převzetí věci, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí (viz § 2161 odst. 5 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník). Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.
Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR msp.gov.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://coi.gov.cz/informace-o-adr/.
Šrouby pro uchycení jsou v pořádku, standardní a bez vady. Zákazník má však záchodovou mísu, na kterou tyto standardní šrouby nepasují – jsou krátké a je třeba použít delší. Na místě jsme se zákazníkem řešili vrácení zboží, což není vzhledem k hygienickým požadavkům možné. Neřešili jsme vadu na produktu a reklamaci zákazník odmítl sepsat, sám ví, že nebyl důvod.
Pokud má zákazník zájem, může se obrátit přímo na ředitele prodejny v Českých Budějovicích a pomůžeme mu s výběrem nových vhodných šroubů.
Zadal jsem pisemne vyjadreni. Odpovedny pracovnik (reditel prodejny pan Forel ) odmitl cokoli sepsat nebo podepsat. Stale trval na svem "rozbaleno".
S pozdravem JC