| Počet nahlášených stížností: | 280 |
| Z toho za letošní rok: | 26 |
| Stále v řešení: | 9 |
50%
50%
Již dvakrát jsem měl kávovar v servisu kvůli nadměrnému množství v odkapávací misce a tomu, že je voda i v místech, kde by neměla být: pod nádobou na kávovou sedlinu, v prostoru varné sestavy i pod kávovarem na stole. Postoj servisu je, že zanedbávám údržbu, což není pravda, a i po odborném servisu se problém po 3-5 dnech vrací. Obrátil jsem se na zákaznickou podporu kde mi sdělili, že kávovary Saeco produkují více odpadní vody kvůli proplachování, dle mého názoru a zkušenosti jí však produkují moc, a o tom, že je voda i tam kde nemá být zatvrzele mlčí a nenabízí žádné řešení ani kompenzaci. Jedná se o automatický kávovar Saeco GranAroma SM658o/1O v.č. , TW902347071609. Reakce technické podpory na to,že je voda i pod kávovarem: Rozumiem, že vás riešenie tejto situácie neteší. Ako vám však bolo uvedené v servise a ako ma informovala aj technická podpora, problém nie je vo vašom kávovare, ide o štandardnú funkciu našich kávovarov. Aj keď by ste kávovar reklamovali trikrát, reklamácia musí byť uznaná, aby sme Vám vedeli vrátiť peniaze. Zatiaľ bola vaša reklamácia uznaná iba raz. Pri druhej návšteve servisu vám reklamácia nebola uznaná, pretože to, čo sa snažíte reklamovať, nie je závada kávovaru, ale vlastnosť zariadenia, ktorú nie je možné opraviť.
Saeco GranAroma SM6580/10 v.č. , TW902347071609
již nedůvěra ke značce = vrácení peněz
|
|
Tweet |
Vyjádření dTestu
Na základě popisu spotřebitele máme za to, že stížnost směřuje na společnost HP TRONIC, s.r.o. (dříve DATART INTERNATIONAL,a.s.), proto jsme na ni stížnost přeřadili.
Uplatní-li spotřebitel reklamaci v průběhu jednoho roku od převzetí věci, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí (viz § 2161 odst. 5 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník). Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.
Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR msp.gov.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
Pokud by se jednalo o stejnou vadu:
Dle § 2171 odst. 1 písm. b) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník platí, že spotřebitel může v rámci reklamace požadovat odstoupení od kupní smlouvy, pokud se vada na zboží projeví opakovaně.
Opětovným výskytem se rozumí projev stejné vady, která již byla v rámci uznané reklamace opravena. Dle znění zákona je tedy možné odstoupit již při druhém projevu stejné vady. Dle důvodové zprávy by mělo být v případě hodnotných či komplexních produktů spravedlivé umožnit prodávajícímu ještě jeden pokus o odstranění vady, avšak ani tento “další pokus” zákon přímo nevyžaduje.
Pokud tedy spotřebitel chce odstoupit odstoupit od smlouvy na základě výskytu vady opakovaně, musí i druhá reklamace být posouzena jako uznaná.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://coi.gov.cz/informace-o-adr/.