| Počet nahlášených stížností: | 1 |
| Z toho za letošní rok: | 1 |
| Stále v řešení: | 1 |
Dobrý den.
Obracím se na Vás s prosbou o radu.
Na vánoce 2024 jsme svým dětem koupili dárkové poukazy do řecké restaurace KNOSSOS v Ostravě. Dárkové poukazy nejsou nikterak časově omezeny. Jedná se o pět dárkových poukazů, každý v hodnotě 1000 Kč. Čísla poukazů ***
V létě tohoto roku syn navštívil tuto restauraci na adrese:
Kafkova 1380/15, 702 00 Ostrava - Moravská Ostrava
a zjistil, že je zavřená a prý je tam nyní indická restaurace.
Dcera psala na email adresu nikos.tsiakos@volny.cz, ale nikdo jí neodpověděl.
Telefonní číslo +420 608 808 353 hlásí, že tel. č. neexistuje.
Na facebooku je prý napsáno, že od března 2025 restaurace nefunguje.
Webovky www.knossos-restaurant.cz se tváří, že fungují.
Co máme nyní dělat? Peníze od nich zpět už asi nedostaneme. Vždyť jak dělal inventuru, tak musel zjistit, která čísla poukazů, co prodali, jsou ještě mezi lidmi. Určitě nejsme sami.
O nějakém vypořádání za neuskutečněné poukazy ani zmínka, to si vylepšil důchod….
Pokud máte nějakou radu, tak předem děkuji
S pozdravem Řehák
email: ***
Dárkové poukazy nejsou nikterak časově omezeny. Jedná se o pět dárkových poukazů, každý v hodnotě 1000 Kč. Čísla poukazů ***
Navrácení částky 5 000 Kč za neuplatněné poukazy.
|
|
Tweet |
Vyjádření dTestu
Pokud se společnost zavázala k tomu poskytnut při uplatnění poukázky nějaké plnění, pak je povinna jej poskytnout, ledaže by bylo nemožné. V tomto případě se domníváme, že plnění sice nemožné je, nicméně z důvodu, který mohla společnost předpokládat a ovlivnit, a proto by po vyzvání měla spotřebiteli nahradit vzniklou škodu. A to ve výši ceny poukazů.
V opačném případě by se na straně společnosti mohlo jednat o bezdůvodné obohacení (ve smyslu § 2991 a násl. občanského zákoníku). Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.
Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis) na adresu sídla společnosti, na Kafkova 1380/15, Moravská Ostrava, 702 00 Ostrava.
V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky v přiměřené době po odstoupení, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://coi.gov.cz/informace-o-adr/.