Společnost


NiSta Knossos, s.r.o.

Počet nahlášených stížností:1
Z toho za letošní rok:1
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Úspěšnost případů

0 %
Počet procent vyřešených stížností v rámci služby VašeStížnosti.cz (0 z 1)

#83767Restaurace byla uzavřena, majitel šel do důchodu, neuplatněné poukazy

Stav stížnosti

v řešení

Celková doba trvání

10 dnů 8 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
27.10.2025, před 10 dny

Zdeněk Řehák

Znění stížnosti

Dobrý den.
Obracím se na Vás s prosbou o radu.
Na vánoce 2024 jsme svým dětem koupili dárkové poukazy do řecké restaurace KNOSSOS v Ostravě. Dárkové poukazy nejsou nikterak časově omezeny. Jedná se o pět dárkových poukazů, každý v hodnotě 1000 Kč. Čísla poukazů ***
V létě tohoto roku syn navštívil tuto restauraci na adrese:
Kafkova 1380/15, 702 00 Ostrava - Moravská Ostrava
a zjistil, že je zavřená a prý je tam nyní indická restaurace.
Dcera psala na email adresu nikos.tsiakos@volny.cz, ale nikdo jí neodpověděl.
Telefonní číslo +420 608 808 353 hlásí, že tel. č. neexistuje.
Na facebooku je prý napsáno, že od března 2025 restaurace nefunguje.
Webovky www.knossos-restaurant.cz se tváří, že fungují.
Co máme nyní dělat? Peníze od nich zpět už asi nedostaneme. Vždyť jak dělal inventuru, tak musel zjistit, která čísla poukazů, co prodali, jsou ještě mezi lidmi. Určitě nejsme sami.


O nějakém vypořádání za neuskutečněné poukazy ani zmínka, to si vylepšil důchod….

Pokud máte nějakou radu, tak předem děkuji
S pozdravem Řehák

email: ***


Produkt

Dárkové poukazy nejsou nikterak časově omezeny. Jedná se o pět dárkových poukazů, každý v hodnotě 1000 Kč. Čísla poukazů ***


Požadované řešení

Navrácení částky 5 000 Kč za neuplatněné poukazy.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
30.10.2025 17:01, před 7 dny

Pokud se společnost zavázala k tomu poskytnut při uplatnění poukázky nějaké plnění, pak je povinna jej poskytnout, ledaže by bylo nemožné. V tomto případě se domníváme, že plnění sice nemožné je, nicméně z důvodu, který mohla společnost předpokládat a ovlivnit, a proto by po vyzvání měla spotřebiteli nahradit vzniklou škodu. A to ve výši ceny poukazů.

V opačném případě by se na straně společnosti mohlo jednat o bezdůvodné obohacení (ve smyslu § 2991 a násl. občanského zákoníku). Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.

Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis) na adresu sídla společnosti, na Kafkova 1380/15, Moravská Ostrava, 702 00 Ostrava.

V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky v přiměřené době po odstoupení, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://coi.gov.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.
Nyní se čeká na vyjádření společnosti.