Společnost


J&L Industries s.r.o.

Počet nahlášených stížností:12
Z toho za letošní rok:11
Stále v řešení:3
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Úspěšnost případů

58.3 %
Počet procent vyřešených stížností v rámci služby VašeStížnosti.cz (7 z 12)

Hodnocení spokojenosti

60%
40%
Uvedená procenta vychází z 5 hodnocení od spotřebitelů help

#83776Nevrácení peněz za vadný MacBook

Stav stížnosti

v řešení

Celková doba trvání

9 dnů 14 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
28.10.2025, před 10 dny

Tomáš Bartoň

Znění stížnosti

Dne 19. 9. 2025 jsem zakoupil u společnosti iPhonárna.cz použitý notebook Apple MacBook Pro 13" Touch Bar i7 2,7 GHz, 16 GB, 512 GB (2018 – B Grade), objednávka xxx.
Zboží mi bylo doručeno 24. 9. 2025, avšak po rozbalení jsem zjistil, že je uzamčeno účtem původního uživatele (Activation Lock), tudíž nepoužitelné.

Ihned jsem obchod kontaktoval – bylo mi potvrzeno, že došlo k chybě a že mám MacBook zaslat zpět k výměně. Zboží jsem odeslal dne 29. 9. 2025.
Od té doby jsem několikrát telefonicky i e-mailem urgoval nápravu. Byla mi přislíbena výměna za jiný kus nebo vrácení peněz, avšak do dnešního dne jsem neobdržel ani nový MacBook, ani refundaci.


Produkt

Apple MacBook Pro 13" Touch Bar i7 2,7 GHz, 16 GB RAM, 512 GB SSD, Space Gray (2018 – B Grade) Číslo objednávky: xxx Zakoupeno u: iPhonárna.cz Datum nákupu: 19. 9. 2025 Doručeno: 24. 9. 2025 Vráceno: 29. 9. 2025


Požadované řešení

vrácení celé zaplacené částky


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
31.10.2025 08:26, před 7 dny

Vadné zboží je možné reklamovat dle § 2169 občanského zákoníku a požadovat dodání zboží v souladu s objednávkou. Není-li to možné, má spotřebitel právo odstoupit od smlouvy a požadovat vrácení peněžních prostředků. Místo výše uvedených způsobů nápravy může spotřebitel žádat přiměřenou slevu. Spotřebitel má také v případě uznané reklamace dle § 1924 občanského zákoníku nárok na náhradu tzv. nutných nákladů spojených s reklamací. Těmi jsou poštovné nebo úhrady cestovních nákladů.adné zboží (v tomto případě neodpovídající popisu) reklamovat dle § 2169 občanského zákoníku a požadovat dodání zboží v souladu s objednávkou. Není-li to možné, má spotřebitel právo odstoupit od smlouvy a požadovat vrácení peněžních prostředků. Místo výše uvedených způsobů nápravy může spotřebitel žádat přiměřenou slevu. Spotřebitel má také v případě uznané reklamace dle § 1924 občanského zákoníku nárok na náhradu tzv. nutných nákladů spojených s reklamací. Těmi jsou poštovné nebo úhrady cestovních nákladů.

"Vyřídit reklamaci" v sobě zahrnuje i umožnění, aby spotřebitel mohl s reklamovanou věcí disponovat. To znamená, že v (obvykle) 30denní lhůtě by mělo být nejen rozhodnuto o reklamaci (zamítnuta nebo uznána), ale v této lhůtě by měla být reklamovaná věc také:
- buď připravena k vyzvednutí v rámci pracovní doby prodávajícího (o možnosti vyzvednutí však musí prodávající spotřebitele prokazatelně informovat),
- anebo doručena spotřebiteli v poslední den lhůty k vyřízení reklamace do místa jeho bydliště, pokud bylo mezi stranami smluveno, že prodávající věc spotřebiteli doručí.

Tyto závěry vyplývají jednak ze smyslu a účelu zákona, jednak např. z rozhodnutí Obvodního soudu pro Prahu 10, č. j. 34 C 109/2017-32.

Pokud ani ve lhůtě 30 dnů nebude spotřebiteli poskytnut nový MacBook anebo vráceny peníze, pak by se mohlo jednat o bezdůvodné obohacení na straně společnosti (ve smyslu § 2991 a násl. občanského zákoníku). Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.

Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis). V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky v přiměřené době po odstoupení, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://coi.gov.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.
Nyní se čeká na vyjádření společnosti.