| Počet nahlášených stížností: | 2 |
| Z toho za letošní rok: | 2 |
| Stále v řešení: | 2 |
Od 1.9. do 9.9.2025 jsem měl od autopůjčovny T-AR zapůjčené jejich vozidlo VW Touran SPZ 5AZ 36 37.
Na jejich přání jsem poslal kauci 10,000,- Kč již 28.8.2025 na jimi určený účet.
Vozidlo mi měli předat v neděli 31.8.2025 kolem 15 hodiny, dovezli jej po několika urgencích až před setměním, takže jsem již nezaznamenal, že nesvítí právé přední světlo.
Pro vozidlo si přijeli opět později a dosud mi nevrátili mojí kauci ve výši 10tis. Kč.
Požádal jsem o pomoc i firmu DAS - viz příloha. Ani na jejih žádost nereagovali.
Vrátit kauci ve výši 10.000,- Kč.
|
|
Tweet |
Vyjádření dTestu
Jestliže byla sjednáno, že kauce je vratná, je podnikatel v případě již splněného závazku povinen ji spotřebiteli vydat bez zbytečného odkladu poté, co ho o to požádá. Pokud podnikatel odmítne peněžní prostředky odmítne vydat, musí uvést důvod, proč je zadržuje. Zadržuje-li podnikatel peněžní prostředky spotřebitele bez právního důvodu, jedná se o bezdůvodné obohacení (ve smyslu § 2991 a násl. občanského zákoníku). Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.
Nereaguje-li poskytovatel služby na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis). V případě, že poskytovatel služby nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky v přiměřené době po odstoupení, je možné poskytovatele služby vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://coi.gov.cz/informace-o-adr/.