| Počet nahlášených stížností: | 14 |
| Z toho za letošní rok: | 14 |
| Stále v řešení: | 3 |
Dobrý den, obracím se na vás s žádostí o pomoc při řešení problému s objednávkou přes platformu Vinted.
Dne 3. 10. 2025 jsem si objednala více parfémů od prodejce allo018 (Polsko). Celou objednávku jsem řádně zaplatila, včetně poplatku za ochranu kupujícího. Jeden z parfémů mi však nebyl doručen.
Prodejce mi napsal, že si mám parfém znovu zakoupit, nebo vrátit celou objednávku zpět na vlastní náklady. Platforma Vinted se k problému nepostavila nijak a odmítá mi pomoci, přestože jsem využila jejich ochranu kupujícího.
Mám důvodné podezření, že parfém nebyl odeslán záměrně, což považuji za podvodné jednání. Odmítám nést náklady za chybu, kterou jsem nezpůsobila. Žádám o pomoc při dosažení férového řešení.
Doposlání chybějícího parfému, nebo vrácení peněz za něj.
|
|
Tweet |
Vyjádření dTestu
Dle bodu 14 všeobecných obchodních podmínek společnosti může kupující požádat o vrácení peněz za předmět, pokud je potvrzen jako ztracený nebo poškozený během přepravy. Pokud tedy prodávající sám potvrdil, že jeden z objednaných předmětů nebyl dodán, pak by společnost měla škodu, která tímto kupující vznikla, nahradit.
Pokud společnosti vznikla povinnost vrátit část částky, měla by tak také učinit. V opačném případě porušuje své vlastní smluvní podmínky. Podle § 2913 občanského zákoníku platí, že pokud jedna ze stran smluvního závazku porušila svoji povinnost, nahradí škodu z toho vzniklou druhé straně.
Dále by se také pravděpodobně jednalo o bezdůvodné obohacení. Zadržuje-li podnikatel peněžní prostředky spotřebitele bez právního důvodu, jedná se o bezdůvodné obohacení (ve smyslu § 2991 a násl. občanského zákoníku). Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.
Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt (zahraniční subjekt se sídlem v Litvě), doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum působící při České obchodní inspekci například prostřednictvím internetových stránek www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska, přičemž spolupracuje také s mezinárodním spotřebitelským centrem Spojeného království.
Před samotným podáním je vhodné prostudovat informace zde: https://evropskyspotrebitel.gov.cz/co-udelat-nez-nas-kontaktujete/.
Kontakty na ESC ČR:
adresa: Gorazdova 24, 120 00 Praha 2
e-mail: ECCNET-CZ@ec.europa.eu
telefon: 296 366 155
evropskyspotrebitel.gov.cz