Společnost


Móda Plzeň (Skljar Trading Limited)

Počet nahlášených stížností:1
Z toho za letošní rok:1
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Úspěšnost případů

0 %
Počet procent vyřešených stížností v rámci služby VašeStížnosti.cz (0 z 1)

#83802reklamace zimní bundy

Stav stížnosti

v řešení

Celková doba trvání

7 dnů 14 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
30.10.2025, před 8 dny

Stanislav Holba

Znění stížnosti

Prosím,má internet.obchod modaplzen.cz právo na řešení reklamace zboží, které neodpovídá popisu a fotografii v e-shopu, tímto způsobem. Po uplatnění reklamace jsem obdržel oznámení: "Dobrý den, rádi bychom Vám nabídli dvě možnosti: Částečná refundace ve výši 15 %, pokud si chcete zboží ponechat — tímto způsobem ušetříte čas i náklady na vrácení. Plná refundace po obdržení a kontrole vráceného zboží. Dovolujeme si Vás informovat, že podle naší politiky vrácení nese náklady na dopravu při vrácení kupující. Adresa pro vrácení: Příjemce: Win-Winfulfillment Reference: CHN SNGO92711 Ulice: No. 439 Huancheng North Road Městská část: Jiangbei District Město: Ningbo Provincie: Zhejiang PSČ: 315000 Země: Čína (CHN) Prosíme, abyste zboží zaslal/a jako pojištěný balíček s možností sledování a poskytl/a nám číslo zásilky po odeslání. Dejte nám prosím vědět, zda si přejete částečnou refundaci nebo úplné vrácení. Děkujeme a jsme k dispozici pro jakékoli dotazy. S pozdravem,Team Support Moda Plzeň".

Takto probíhala komunikace s obchodem:

---- Am Thu, 23 Oct 2025 11:35:03 +0200 schrieb Stanislav Holba ----

Dobrý den. Dnes jsem obdržel zboží viz. objednávka ***. Na základě jeho prohlédnutí a porovnání s deklarovanými vlastnostmi požaduji vrácení "bundy" ve vámi požadované lhůtě. Bundu jsem si jen vyzkoušel, nenosil. Originální obal je jen igelitový saček s rychlouzávěrem. Žádné původní štítky ani cenovky zásilka neobsahuje. Doklad platby přikládám. Děkuji za vyřízení. Stanislav Holba

Od: Vladimir Skljar
Komu: Stanislav Holba
Datum: 23. 10. 2025 16:23:07
Předmět: Re: Objednávka *** vrácení zboží

Dobrý den,​
rádi bychom Vám nabídli dvě možnosti:
Částečná refundace ve výši 15 %, pokud si chcete zboží ponechat — tímto způsobem ušetříte čas i náklady na vrácení.
Plná refundace po obdržení a kontrole vráceného zboží.
Dovolujeme si Vás informovat, že podle naší politiky vrácení nese náklady na dopravu při vrácení kupující.

Adresa pro vrácení:
Příjemce: Win-Winfulfillment
Reference: CHN SNGO92711
Ulice: No. 439 Huancheng North Road
Městská část: Jiangbei District
Město: Ningbo
Provincie: Zhejiang
PSČ: 315000
Země: Čína (CHN)
Prosíme, abyste zboží zaslal/a jako pojištěný balíček s možností sledování a poskytl/a nám číslo zásilky po odeslání.
Dejte nám prosím vědět, zda si přejete částečnou refundaci nebo úplné vrácení.
Děkujeme za pochopení a jsme Vám k dispozici pro jakékoli další dotazy.
S pozdravem,
Team Support
Moda Plzeň


Po vámi navrhovaném postupu jsem firmu kontaktoval a došlo k následující komunikaci. Na můj poslední návrh již firma nereagovala.:

Am Sa., 25 Okt. 2025 07:44:01 +0200 schrieb Stanislav Holba ----

Dobrý den. Ve věci vrácení zboží je nutné postupovat dle § 2169 a § 1924, ze kterých vyplývá, že vaše politika vrácení je s těmito paragrafy v rozporu. Jelikož zboží nesplňuje vámi deklarované požadavky, ale jedná se o laciné čínské zboží (např. cena na Temu je cca 450,- Kč), požaduji vrácení na tuzemskou adresu (např sídlo firmy v Teplicích) a proplacení vaší ceny (1495,95 Kč) zpět na účet nebo výraznější slevu v rozmezí 60-65% při ponechání zboží. Pokud budete trvat na svých podmínkách vrácení zboží, budu postupovat dle platných, závazných předpisů dle instrukcí ČOI. Děkuji, s pozdravem S.Holba

Od: Vladimir Skljar
Komu: Stanislav Holba
Datum: 27. 10. 2025 9:25:06
Předmět: Re: Objednávka *** vrácení zboží

Dobrý den,

chápeme Vaši situaci, ale náš sídlo a sklad se nachází v Číně, proto bohužel nemáme žádnou českou adresu pro vrácení zboží.
Zboží je nutné zaslat na náš sklad v Číně podle uvedené adresy. Po doručení zásilky Vám bude provedena plná refundace.
Ujišťujeme Vás, že se nejedná o klamavou reklamu — naše značka je registrována v České republice, ale logistické centrum a expedice probíhají ze zahraničí.
Děkujeme za pochopení a spolupráci.

S pozdravem,
Team Support
Moda Plzeň

27.10.2025
Dobrý den.
Jak jsem již psal, váš postup je v rozporu s Občanským zákoníkem. Navíc nemám jakoukoli záruku, že mi vámi navrhovaný postup zajistí navrácení plné částky. Pokud trváte na vašem postupu, uhraďte mi poštovné do Číny (dle webů firem, které přepravu zajištují cca 1.200,-) a po kladném vyřízení reklamace mi uhraďte jen rozdíl kupní ceny a této zálohy). Druhá možnost je sleva vyšší než vámi navrhovaných 15%, ale alespoň 60%. Vy dostanete adekvátní cenu za nekvalitní čínské zboží (600,- Kč). A já nebudu mít pocit, že jsem byl ošizen podvodným e-shopem a přestanu se věcí dále zabývat. Děkuji, hezký den. S.Holba

Na tuto výzvu již firma nereagovala.


Produkt

Zimní zateplená bunda, dle popisu vhodná do chladného počasí neodpovídá popisu ani chladu. Jde o laciné čínské zboží, které Temu nabízí za cenu do 500,- Kč. Vzhledem k ceně jsem považoval, že by bunda mohla plnit svou funkci. Skutečnost je ale zcela jiná.


Požadované řešení

Vrácení částky za koupi s tím, že bundu zašlu na tuzemskou adresu ev. zaslání na adresu sdělenou prodejcem, avšak na jeho náklady. Popřípadě řešení v duchu mého návrhu prodejci:
"Pokud trváte na vašem postupu, uhraďte mi poštovné do Číny (dle webů firem, které přepravu zajištují cca 1.200,-) a po kladném vyřízení reklamace mi uhraďte jen rozdíl kupní ceny a této zálohy). Druhá možnost je sleva vyšší než vámi navrhovaných 15%, ale alespoň 60%. Vy dostanete adekvátní cenu za nekvalitní čínské zboží (600,- Kč). A já nebudu mít pocit, že jsem byl ošizen podvodným e-shopem a přestanu se věcí dále zabývat."


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
4.11.2025 13:23, před 2 dny

Upozorňujeme spotřebitele, že smlouva nebyla uzavřena se společností z Plzně, jak by se mohlo z názvu zdát, nýbrž s anonymním e-shopem. Jako provozovatel webu není uveden nikdo, stránky jsou tedy zcela anonymní a spotřebitel neví, s kým uzavírá kupní smlouvu a vůči komu může nárokovat svá práva.

Obecně k odstoupení od smlouvy dle českého práva:
Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, do 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů. V případě odstoupení od smlouvy bez udání důvodu hradí spotřebitel poštovné směrem k prodávajícímu.

Zákon pro vrácení zboží obecně nestanovuje omezující podmínku, a ani smluvní podmínky nemohou postavení spotřebitele zhoršit a například vrácení rozbaleného zboží zakázat. Zakázané jsou naopak omezující podmínky (třeba požadavek na originálně zabalené zboží). Vůbec by se k nim nepřihlíželo, tedy jako by nebyly. Více se zde: https://www.dtest.cz/nejcastejsi-problemy/mohu-odstoupit-od-smlouvy-ve-14-dnech-od-prevzeti-veci-i-kdyz-jsem-vec-uz-vybalil-pouzil-prisla-ponicena-jiz-se-na-ni-projevila-vada/46?pdf=1.

V návaznosti na odstoupení od smlouvy má prodávající povinnost spotřebiteli dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.

Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.

Mimo to je možné vadné zboží (v tomto případě neodpovídající popisu) reklamovat dle § 2169 občanského zákoníku a požadovat dodání zboží v souladu s objednávkou. Není-li to možné, má spotřebitel právo odstoupit od smlouvy a požadovat vrácení peněžních prostředků. Místo výše uvedených způsobů nápravy může spotřebitel žádat přiměřenou slevu. Spotřebitel má také v případě uznané reklamace dle § 1924 občanského zákoníku nárok na náhradu tzv. nutných nákladů spojených s reklamací. Těmi jsou poštovné nebo úhrady cestovních nákladů.

Obecně platí, že odstoupení od smlouvy či reklamace se zásadně uplatňují vůči prodávajícímu. Pokud by spotřebitel uzavřel smlouvu se společností z Nizozemí či z Číny, bylo by možné po spotřebiteli požadovat zaslání zboží při odstoupení od smlouvy či reklamaci na adresu do zahraničí, jestliže by však byl spotřebitel o této skutečnosti předem informován či by mu to bylo zřejmé z podoby e-shopu. Domníváme se tedy, že vzhledem k tomu, že se společnost vydává za českou, je požadavek k vrácení zboží do Číny nepřiměřený.

Platil-li spotřebitel při nákupu přes internet platební kartou, může taktéž využít bankovní nástroj zvaný zpětná platba (chargeback). S jeho pomocí lze za určitých podmínek získat peníze zpět. V případě problému by měl spotřebitel co nejdříve kontaktovat svou banku s žádostí o provedení zpětné platby. Žádost je vhodné podpořit relevantními dokumenty, například kopií komunikace s obchodníkem atd.

Před využitím e-shopů a zaplacením spotřebitelům doporučujeme, aby si zjistili podstatné informace (jako jsou provozovatel e-shopu, zda je možné věc vrátit, jakým způsobem, na jakou adresu a dokdy by měly být peníze vráceny na účet) a ověřili si e-shop či prodávajícího, což lze učinit např. na určitých recenzních portálech.

Z výše uvedeného vyplývá, že spotřebitel má (dle českého práva) právo od smlouvy odstoupit, ale vzhledem k tomu, že nevíme, s kým spotřebitel smlouvu uzavřel a komu by měl odstoupení od smlouvy či reklamaci adresovat, je šance na uplatnění práva minimální.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.
Nyní se čeká na vyjádření společnosti.