| Počet nahlášených stížností: | 25 |
| Z toho za letošní rok: | 23 |
| Stále v řešení: | 4 |
Dne 16.10.2025 se mojí 101leté mamince rozbil zámek u bezpečnostních dveří a zůstala stát bezmocná na chodbě domu i se svým malým psem. Sousedka mé maminky mě informovala co se přihodilo. Jelikož bydlím mimo Prahu jsem si na internetu našla ,bohužel firmu Top Zámečník 24 s.r.o.a vyrazila mamce na pomoc. Zámečník se dostavil cca45minut dveře otevře kartou a naúčtoval si 5100Kč za otevření ,vyměnil bezpečnostní vložku EUROSECURE za .Výměnu vložky si naúčtoval 2900Kč.Demontáž a montáž kování si na účtoval 2100Kč.a výjezd dohromady to je 18000 Kč. plus 21procent DPH což činí 21780Kč.Ale hlavně mě předem neinformoval kolik to bude stát. Já zůstala v šoku a požádal mě at si jdu vybrat z bankomatu ,což jsem musela udělat tolik peněz jsem u sebe neměla a zaplatila jsem mu celou fakturu. Dodnes se nemohu vzpamatovat z této sumy .Tuto firmu v žádném případě nikomu nedoporučuji je okrádají zákazníky. S pozdravem Krojová
Firma by měla být potrestána za nekalé praktiky a obohacování vysokou pokutou.
|
|
Tweet |
Vyjádření dTestu
Mezi spotřebitelem a podnikatelem byla nejspíše uzavřena smlouva o dílo. Dílem se dle občanského zákoníku rozumí zhotovení určité věci, nespadá-li pod kupní smlouvu, a dále údržba, oprava nebo úprava věci, nebo činnost s jiným výsledkem.
Prodávající (či poskytovatel služby) je povinen informovat v souladu s cenovými předpisy a přímo použitelným předpisem Evropských společenství spotřebitele o ceně prodávaných výrobků nebo poskytovaných služeb zřetelným označením výrobku cenou nebo informaci o ceně výrobků či služeb jinak vhodně zpřístupnit. Informace o ceně nesmí zejména vzbuzovat zdání, že cena je nižší, než jaká je ve skutečnosti. Dozorovým orgánem je v této oblasti Česká obchodní inspekce, které spotřebitel může dát podnět pro porušení zákona o ochraně spotřebitele.
Spotřebitel, který je přesvědčen, že došlo k porušení ustanovení zákona o ochraně spotřebitele, se může obrátit na regionální či ústřední inspektorát České obchodní inspekce. Adresy jednotlivých inspektorátů lze najít na www.coi.gov.cz. Podnět lze podat i elektronicky přes elektronickou podatelnu ČOI na adrese www.coi.gov.cz.
Stanovování ceny je věcí podnikajícího subjektu, který přitom však musí respektovat obecně závazné právní předpisy. Pokud by cena byla o polovinu vyšší, než je cena obvyklá v témže místě a čase za tutéž službu, mohlo by se jednat o neúměrné zkrácení. V takovém případě platí, že zkrácená strana může požadovat zrušení smlouvy a navrácení všeho do původního stavu, ledaže jí druhá strana doplní, oč byla zkrácena, se zřetelem k ceně obvyklé v době a místě uzavření smlouvy.
Zároveň pokud byla sjednána smlouva o dílo bez určení ceny, pak za ujednanou platí obvyklá cena placená za totéž nebo srovnatelné dílo v době uzavření smlouvy podle § 2586 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. V částce, která je nad tuto cenu převyšuje by se mohlo jednat ze strany společnosti o bezdůvodné obohacení. (ve smyslu § 2991 a násl. občanského zákoníku). Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.
Více informací k této problematice se spotřebitelé dočtou v našem článku na adrese: https://www.dtest.cz/clanek-10036/v-nouzi-poznas-zamecnika.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://coi.gov.cz/informace-o-adr/.