Společnost


SANTÉ - zdravotní obuv s.r.o.

Počet nahlášených stížností:1
Z toho za letošní rok:1
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Úspěšnost případů

0 %
Počet procent vyřešených stížností v rámci služby VašeStížnosti.cz (0 z 1)

#83814Neuznaná reklamace

Stav stížnosti

v řešení

Celková doba trvání

1 měsíc 9 dnů 9 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
30.10.2025, před měsícem

Miroslava Bártová

Znění stížnosti

Dne 16.11.2023 jsem dceři zakoupila v Ateliéru zdravého obouvání, Nádražní 2186/52, 591 01 Žďár nad Sázavou, boty. Měla je na sobě asi 6x, byla zima, od listopadu 2023 (koupě) do dubna 2024 (reklamace) nosila jiné boty, tyto ji začaly dřít vzadu nad patou. 15.4.2024 jsem je šla do prodejny reklamovat, paní prodavačka se divila, že nesu tak pěkné boty, sepsala se mnou reklamační list. 14.5.2024 jsem se po telefonické výzvě dostavila pro dovyřízení reklamace, kde mi bylo předáno vyjádření k reklamaci. S tímto vyjádřením nesouhlasím a sdělila jsem to i přítomné paní prodavačce. Dcera boty obouvala přes "lžíci", kdyby je obouvala nesprávným způsobem, byly by boty prodřené více v horní části, nejužším místě boty. Zavázané utažené tkaničky - takto jsem boty připravila a očistila k podání reklamace já.


Produkt

Dámská vycházková obuv PE/212503-01 branco velikost 39


Požadované řešení

Uznání reklamace, vrácení peněz.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
31.10.2025 14:42, před měsícem

Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se projeví u spotřebního zboží v době dvou let od převzetí. Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.

Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR msp.gov.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://coi.gov.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.
Nyní se čeká na vyjádření společnosti.