| Počet nahlášených stížností: | 1 |
| Z toho za letošní rok: | 1 |
| Stále v řešení: | 1 |
V této sklárně jsme zakoupili sadu sklenic. Ještě ten den jsme zjistili u poloviny sady( tří sklenic vady).Druhý den jsme sklenice ve sklárně reklamovali , jiné neměli a tak slečna nabídla vrácení peněz. Nám se sklenice líbili a tak jsme požádali o slevu. Bylo nám řečeno , že slevy nedávají. Na Googlu v hodnocení firem jsme dali sklárně pouze jednu hvězdičku s popsáním problému a na závěr hodnocení jsme napsali, že ze všeho vyplívá, že chce sklárna za každou cenu skleničky prodat za plnou cenu jako bezchybné. Ještě ten den na hodnocení odpověděla paní/slečna, že jsou rádi , že se nám líbí jejich výrobky, že máme skleničky vyfotit a poslat a až je budou dělat, udělají nám za špatné nové. 26.8.přes PPL jsme skleničky poslali sklárně.
3.9. pán napsal ,že začátkem dalšího týdne nám skleničky zašlou. Skleničky nepřišly a naopak o další týden později pán poslal mail, že se od nás jedna sklenička cestou rozbila, že naznali že jsou skleničky dobré a nic vyrábět nebudou.
sada 6 skleniček
Bylo domluvené , že za skleničky s vadou vyrobí nové .
|
|
Tweet |
Vyjádření dTestu
Dle § 2169 může spotřebitel reklamovat vadu, která se projeví do dvou let od zakoupení, při uplatnění reklamace si může spotřebitel vybrat z dodání nové věci nebo odstranění vady, ledaže by to bylo pro podnikatele nemožné nebo nepřiměřeně nákladné. Domníváme se, že právě v této situaci postupovat podnikatel v souladu s právem, když spotřebiteli nabídl vrácení peněz nebo dodání skleniček za delší dobu až je vyrobí. Napravit vadu rychleji by mohlo být pro podnikatele nepřiměřeně nákladné.
Pokud se spotřebitel s podnikatelem dohodli, že na začátku září dodá nové skleničky, je povinen je dodat. Standardní lhůta pro vyřízení reklamace je dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.
Pokud podnikatel nevyřídí reklamaci ve stanovené době (zásadně 30 dnů), může spotřebitel od smlouvy odstoupit nebo požadovat přiměřenou slevu dle § 19 odst. 4 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. Podnikatel má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku. Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce podnikatele možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje.
Jestliže reklamace byla jednou uznána, není možné reklamaci následně zamítnout, navíc po uplynutí lhůty pro vyřízení této reklamace.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://coi.gov.cz/informace-o-adr/.