Společnost


CALPRA s.r.o.

Počet nahlášených stížností:4
Z toho za letošní rok:1
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Úspěšnost případů

0 %
Počet procent vyřešených stížností v rámci služby VašeStížnosti.cz (0 z 4)

#83838Klamavé jednání, firma nedodržuje své zásady týkající se vrácení zboží

Stav stížnosti

v řešení

Celková doba trvání

4 dny 9 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
02.11.2025, před 4 dny

Lucie Plšková

Znění stížnosti

Dobrý den,
zakoupila jsem zboží na webových stránkách tezenis.com a část objednávky se rozhodla vrátit. Firma uváděla, že jedno vrácení je pro členy klubu zdarma. Když jsem firmu ohledně vrácení kontaktovala a poslala jim i printscreeny z jejich webu, odpověděli negativně, že bohužel před pár dny došlo ke změně týkající se vrácení zboží, které je aktuálně již zpoplatněno a bezplatné vrácení již nenabízí.
Firma o změně OP neinformovala.

Na webu mají aktuálně 2 rozporuplné informace:
- v sekci "vrácení zboží" uvádí, že se za vrácení zboží již platí - 39 Kč členové klubu, 79 Kč jiní zákaznici,
- v další sekci "často kladené otázky" mají zas informace týkající se bezplatného vrácení.

Na poslední e-mail 8.10. reagovali: Váš případ byl přeposlan příslušnému oddělení a budeme Vás kontaktovat, jakmile obdržíme odpověď. Vezměte prosíme v úvahu, že vyřešení problému může trvat několik dní.

Je 2.11. a žádná další reakce neproběhla. Chování firmy je klamavé a porušují zákon.
Děkuji


Požadované řešení

Dodržování podmínek


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
4.11.2025 11:58, před 3 dny

Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, do 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů. Tato zákonná úprava má za cíl chránit spotřebitele a nelze se od ni ve smlouvě ani v obchodních podmínkách odchýlit.

Odstoupit od smlouvy je možné jakýmkoliv jednoznačným prohlášením učiněným vůči podnikateli (viz § 1830 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb. občanský zákoník). Samotné nepřevzetí zásilky nelze považovat za jednoznačné prohlášení, doporučujeme proto podnikatele informovat o odstoupení od smlouvy. To lze učinit například i e-mailem. Podnikatel následně musí bez zbytečného odkladu spotřebiteli peníze vrátit.

V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.

Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://coi.gov.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
6.11.2025 13:41, před 11 hodinami

Na základě upřesnění spotřebitelkou doplňujeme následující informace:

Jestliže společnost nabízela členům klubu vrácení zboží zdarma a o změně obchodních podmínek spotřebitelku řádně neinformovala, je povinna nést náklady na vrácení zboží. V opačném případě je spotřebitelka povinna uhradit požadovanou částku za využití dopravy společnosti.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.
Nyní se čeká na vyjádření společnosti.