Společnost


Národní divadlo moravskoslezské, příspěvková organizace

Počet nahlášených stížností:1
Z toho za letošní rok:1
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Úspěšnost případů

0 %
Počet procent vyřešených stížností v rámci služby VašeStížnosti.cz (0 z 1)

#83844Neuznaná reklamace

Stav stížnosti

v řešení

Celková doba trvání

3 dny 13 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
03.11.2025, před 4 dny

Tereza Brusová

Znění stížnosti

Zakoupila jsem čtyři vstupenky (dvě dospělé a dvě dětské) do 1. řady na baletní představení Čistá radost tance v Divadle Jiřího Myrona (NDM Ostrava). Z těchto míst však nebylo možné sledovat děj – já jsem viděla herce pouze od pasu nahoru a děti prakticky vůbec nic. Při koupi vstupenek ani u vstupu do sálu jsme nebyli upozorněni na omezený výhled a nebyly nabídnuty podsedáky. O přestávce nám byl zapůjčen pouze jeden. První polovinu představení jsme proto vůbec neviděli a odešli jsme.

Na divadlo jsem se obrátila s žádostí o kompenzaci či náhradní vstupenky. Reklamaci však odmítli s tím, že jde o „subjektivní názor“ a že první řada má nižší cenu. Domnívám se, že jsem nebyla řádně informována o omezení služby a žádám o posouzení mého nároku na přiměřenou náhradu.


Požadované řešení

Vrácení vstupného, sleva na další vstupné


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
4.11.2025 15:29, před 2 dny

Máme za to, že spotřebitel by měl být před koupí výslovně upozorněn na to, že se jedná o místa se sníženou viditelností, samotná nižší cena vstupenky v první řadě jako ukazatel snížené viditelnosti nepostačí, je třeba upozornit na to, že je cena snížená právě z důvodu nižší viditelnosti.

V případě, že spotřebitel nebyl řádně na nižší viditelnost upozorněn, domníváme se, že služba nebyla provedena v dostatečné kvalitě (jelikož zejména u baletu je pro celkový zážitek z představení dobrá viditelnost na podium klíčová).

Nebyla-li služba poskytnuta v dostatečné kvalitě, má spotřebitel nárok ji u prodávajícího reklamovat. Dle § 1923 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, se spotřebitel může domáhat přiměřené slevy z ceny vstupenky nebo odstoupení od smlouvy.

Pokud by chtěl podnikatel reklamaci zamítnout, musel by dokázat, že o snížené viditelnosti řádně informoval nebo že viditelnost z daných míst snížená není, a to ideálně odborným posudkem.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://coi.gov.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.
Nyní se čeká na vyjádření společnosti.