Společnost


ARCSANS s.r.o.

Počet nahlášených stížností:1
Z toho za letošní rok:1
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Úspěšnost případů

0 %
Počet procent vyřešených stížností v rámci služby VašeStížnosti.cz (0 z 1)

#83847Nákup 2 počítačov, žiadna komunikácia a tovar

Stav stížnosti

v řešení

Celková doba trvání

3 dny 6 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
03.11.2025, před 3 dny

Ján Kopčák

Znění stížnosti

19.5. zakúpený počítac Macbook pro - objednávka č.:*** - cena 325,50€
11.8. tovar vrátený na reklamáciu
8.9. tovar prevzatý po reklamácii
14.10. závada tovaru trvá, telefonická dohoda o vrátení tovaru a peňazí kupujúcemu
14.10. zakúpenie iného Macbook pro počítača, objednávka č.:** - cena 325,50€
15.10. odoslanie tovaru z prvej objednávky predavajúcemu

3.11. tovar ani peniaze neboli vrátené kupujúcemu, predávajúci nereaguje na email a telefón ma vypnutý


Produkt

Prvá objednávka: 1x Macbook Pro 15.4"/I7 2.5GHZ/16GB RAM/512GB SSD/BAT, Druhá objednávka: 1x Macbook Pro 13.3"/I5 2.7GHZ/16GB RAM/128GB SSD/CZ/BAT


Požadované řešení

Želané riešenie: zrušiť obe objednávky a obe sumy vrátiť kupujúcemu na účet:

***
-656€


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
4.11.2025 14:40, před 2 dny

Pokud bylo mezi stranami dohodnutu odstoupení od smlouvy a vrácení zboží, smlouva se ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebiteli tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky a přitom musí společnosti vrátit plnění, která mu poskytla. Spotřebitel tedy musí v rámci odstoupení vrátit první zakoupený Macbook, to již ale 15.10. dle popisu učinil.

Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.

Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis). V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky v přiměřené době po odstoupení, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://coi.gov.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.
Nyní se čeká na vyjádření společnosti.