| Počet nahlášených stížností: | 10 |
| Z toho za letošní rok: | 1 |
| Stále v řešení: | 1 |
Dobrý den,
Obracím se na vás s prosbou o pomoc, jelikož nevím, jaké mám v níže popsane situaci moznosti a práva.
Společnost EON mi poslala řádnou fakturu na doplatek 232117 Kč!
Zaplacené zálohy Činily 84000 Kč. Dům v této věci má 3 ložnice, obývací pokoj, jednu kuchyn a jednu koupelnu. EON tvrdí, že bylo spotřebováno 54,52300 MWh od 11.7.2024-11.7.2025. V dome pritom bydlí jen 1 dospělý a 2 děti (pouze každý druhý týden). Reklamace byla vyřízena EGD "kladně", vrácením 13173,38 Kč (dluh snížen na 211944,03 Kč). Nicméně já nemohu s částkou souhlasit. Je prakticky nereálne a nemožné k takové spotřebě dojít v rodinném domku obývaném 6 měsíců. Minule období 7.9.2023-7.9.2024 skončil nedoplatkem 993,19 Kč (9,70200 MWh). Bylo prováděno odhadem.
Emailem jsem požádal EON o odklad splatnosti nedoplatku, ovšem to bylo zamítnuto. Momentálně prý předali reklamaci EGD a mám čekat. Současně mi bylo sděleno, že na tomto odb. místě odebírám elektřinu od 7.9.2023.
Nemělo být tedy v tento datum uskutečněno řádne provedení odečtu
(namísto odhadu).
Zásadně nesouhlasím s výší nedoplatku, bohužel nevím, jak mohu dál postupovat. Byl bych moc vděčný za jakoukoliv pomoc.
Předem děkuji.
Jiří Š.
Sleva v podobě uznání běžné spotřeby do cca 9 MWh
|
|
Tweet |
Vyjádření dTestu
Pokud se spotřebitel domnívá, že vyúčtování neodpovídá realitě, může jej reklamovat, jak již spotřebitel dle popisu učinil. Dodavatel elektřiny by měl reklamaci vyřídit do 15 dnů ode dne jejího doručení, pokud ji dodavatel nevyřídí, může spotřebitel dodavatele vyzvat dle § 11 odst. 15 energetického zákona k úhradě penále ve výši 50 Kč za den prodlení počínaje 31. dnem prodlení, nejvýše však 5000 Kč.
V rámci vyřízení reklamace se musí dodavatel zabývat spotřebitelem namítanými skutečnostmi a spolehlivě nároky spotřebitele vyvrátit.
Dle dokumentace spotřebitel již požádal o přezkoumání elektroměru a ten dle společnosti nevykazoval vady. Spotřebitel se však v případě nesouhlasu může obrátit na soudního znalce. Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR msp.gov.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při Energetickém regulačním úřadu. Podání návrhu na zahájení spotřebitelského sporu nepodléhá zaplacení správního poplatku. Více informací o tomto řízení může spotřebitel nalézt zde: https://eru.gov.cz/mate-problem-s-dodavatelem-nebo-zprostredkovatelem. Kontakty na Energetický regulační úřad je možné nalézt zde: https://eru.gov.cz/kontakty.