| Počet nahlášených stížností: | 122 |
| Z toho za letošní rok: | 6 |
| Stále v řešení: | 4 |
76%
24%
Přístroj iPhone 11 jsme pořídili prostřednictvím e-shopu v prosinci 2023. 1. reklamace proběhla v listopadu 2024 - mobil byl po zapnutí nečinný, reklamace uznána a opravený mobil zaslán zpět. Bezprostředně následovala v listopadu 2024 2. reklamace - mobil nešlo nabíjet, reklamace uznána. K 3. reklamaci jsme iPhone 11 zaslali pro nepřijímání telefonního signálu (Whatsapp fungoval) s žádostí o opravu či vrácení peněz vzhledem k opakované reklamaci. Přístroj byl v dobrém stavu bez mechanického poškození. Přístroj byl zaslán jediným možným způsobem definovaným obchodníkem, tj. do P.O.Boxu prostřednictvím České pošty v režimu "křehké". Reklamace nebyla uznána s odůvodněním mechanického poškození. Přístroj jsme zasílali bez známek poškození, proto jsem se proti výsledku reklamace ohradili. Byla zaslána fotodokumentace naprosto zničeného/rozbitého telefonu s nabídkou hrazené opravy. Dotázala jsem se na stav po přepravě, dostupnost obalového materiálu pro prověření přepravy (reklamace poškození přístroje během přepravy). Obchodník vyloučil poškození během přepravy, fotky ukazují zničený přístroj, obalová krabička bez vnějšího poškození. Z toho usuzuji, že k rozbití přístroje muselo dojít při manipulaci zaměstnanci obchodníka. Komunikace s reklamačním oddělením byla neúspěšná, obdržela jsem nevybíravá a urážlivá stanoviska. Bez dohody nám byl přístroj v tomto zcela zničeném stavu zaslán zpět prostřednictvím PPL.
iPhone 11
Vrácení kupní částky přístroje v plné výši a omluva obchodníka za zničení přístroje zaslaného k reklamaci.
|
|
Tweet |
Vyjádření dTestu
Dle § 2171 odst. 1 písm. b) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník platí, že spotřebitel může v rámci reklamace požadovat odstoupení od kupní smlouvy, pokud se vada na zboží projeví opakovaně.
Opětovným výskytem se rozumí projev stejné vady, která již byla v rámci uznané reklamace opravena. V určitých případech je možné považovat větší počet vad za podstatné porušení smlouvy. V takovém případě má spotřebitel právo odstoupit od smlouvy podle § 2171 odst. 1 písm. c) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. O větší počet vad se zpravidla jedná v případě, kdy se na zboží vyskytují alespoň tři vady současně, přičemž každá z nich musí bránit řádnému užívání věci, nebo pokud se na zboží postupně vyskytnou čtyři různé odstranitelné vady.
V souladu s ustanovením § 2944 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, za poškození, ztrátu nebo zničení věci odpovídá ten, kdo ji převezme za účelem splnění své povinnosti ze smlouvy. Není rozhodné, jak ke škodě došlo, jestli někdo porušil povinnost nebo ne, zda se tak stalo při vlastním plnění závazku nebo při přepravě či skladování věci.
Jestliže společnost tvrdí, že zboží přišlo rozbité, musí tuto skutečnost rovněž prokázat, například videodokumentací rozbalování zásilky. V případě, že tuto skutečnost neprokáže, odpovídá za poškození ona.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://coi.gov.cz/informace-o-adr/.