| Počet nahlášených stížností: | 37 |
| Z toho za letošní rok: | 3 |
| Stále v řešení: | 1 |
66%
34%
Neuznanou záruku bych ještě pochopil. I když napsat mechanické poškození u samsungu flip6 který se otevírá přes displej a prasknul v ohybu po 6 měsících je trochu drzost. Nabídka od vspdata 10 000,- výměna nebo 577,- diagnostika. Sranda byla když jsem nesouhlasil s diagnostikou samsung mi nabídl slevu na jejich výrobky. Dále jsem nesouhlasil a cena mi byla snížena na 320,- (zřejmě odvedli jen poloviční diagnostiku) nyní mají telefon u sebe a odmítají ho vrátit dokud nezaplatím za "diagnostiku"
Za mne špatně odvedená diagnostika
Požaduji vrácení svého majetku (mobilní telefon)
|
|
Tweet |
Vyjádření dTestu
Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se projeví u spotřebního zboží v době dvou let od převzetí. Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.
Pokud podnikatel nevyřídí reklamaci ve stanovené době (zásadně 30 dnů), může spotřebitel od smlouvy odstoupit nebo požadovat přiměřenou slevu dle § 19 odst. 4 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. Podnikatel má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku. Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce podnikatele možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje.
Reklamaci podnikatel provádí na vlastní náklady, pokud tedy diagnostika byla provedena v rámci reklamace, neměl by podnikatel požadovat uhrazení této částky a zároveň nemůže zadržovat mobilní telefon spotřebitele. Rovněž pokud již uběhla reklamační lhůta uvedená výše a reklamace tak nebyla řádně vyřízena, může spotřebitel odstoupit od smlouvy a požadovat vrácení celé kupní ceny. Odstoupit od smlouvy je možné jakýmkoliv jednoznačným prohlášením učiněným vůči podnikateli. To lze učinit například i e-mailem. Podnikatel následně musí bez zbytečného odkladu spotřebiteli peníze vrátit.
"Vyřídit reklamaci" v sobě zahrnuje i umožnění, aby spotřebitel mohl s reklamovanou věcí disponovat. To znamená, že v (obvykle) 30denní lhůtě by mělo být nejen rozhodnuto o reklamaci (zamítnuta nebo uznána), ale v této lhůtě by měla být reklamovaná věc také:
- buď připravena k vyzvednutí v rámci pracovní doby prodávajícího (o možnosti vyzvednutí však musí prodávající spotřebitele prokazatelně informovat),
- anebo doručena spotřebiteli v poslední den lhůty k vyřízení reklamace do místa jeho bydliště, pokud bylo mezi stranami smluveno, že prodávající věc spotřebiteli doručí.
Tyto závěry vyplývají jednak ze smyslu a účelu zákona, jednak např. z rozhodnutí Obvodního soudu pro Prahu 10, č. j. 34 C 109/2017-32.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://coi.gov.cz/informace-o-adr/.