| Počet nahlášených stížností: | 1 |
| Z toho za letošní rok: | 1 |
| Stále v řešení: | 1 |
Dobrý den,
28.10. jsem zaparkoval v Brně na zóně BRC. K zaplacení parkovného jsem využil aplikci Easypark. Ukázaná částka byla 0,- Kč.
29.10. jsem zadal odjezd a viděl jsem v aplikaci částku 345,- Kč. Současně s tím aplikace neumožňovala zkrátit dobu parkování i když jsem se snažil parkovací relaci ukončit.
Kontaktoval jsem telefonicky podporu Easypark, tam mi řekli, že to ne problém Brna a že to řeší a abych jim napsal email aby mě zaevidovali. To bylo zvláštní - proč bych měl psát email, když jim telefonuji? Ale dobře, udělal jsem to.
Následně byly činěny pokusy o stržení dané částky, které proběhly bez úspěchu (z karty jsem odstranil fin. prostředky).
Email jsem odeslal hned 29.10. - nikdo nereagoval.
Odeslal jsem další 1.11., do kopie jsem přidal parkovanivbrne@brno.cz.
Do dnešního dne 5.11. nemam odpovědi.
Domnívám se, že jde o předem domluvený podvod ze strany Easypark a Brna (svorně mlčí)
Je možné, aby se finální cena oproti zobrazené (kterou akceptuji) změnila?
Vystavení storna na částku 345,-, odblokování účtu a veřejná omluva všem poškozeným
|
|
Tweet |
Vyjádření dTestu
Při obchodním styku se spotřebitelem se na společnost vztahuje informační povinnost dle § 9 a násl. zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, spotřebitel by tak dle § 12 tohoto zákona měl být informován o cenových podmínkách služby a to ještě před uzavřením smlouvy, tedy před samotným zakoupením "parkovacího lístku" v aplikaci.
Zároveň by měl být spotřebitel před začátkem používání aplikace seznámen s dalšími podmínka služby, jako včetně toho, kdy a za jakých podmínek je parkování možné ukončit, či zda je možné službu předčasně ukončit. Dle smluvních podmínek služby (https://legals.easyparksystem.net/B2B/terms_cs_cs.pdf) při posouzení, zda lze parkování bezplatně předčasně ukončit, také záleží na druhu parkoviště, na kterém uživatel zaparkoval. Například dle bodu 4.1.6 těchto obchodník podmínek, nelze smlouvu předčasně ukončit na rezidenčním parkování nebo u parkování na povolení. Na obchodní podmínky by měl být uživatel upozorněn ještě před uzavřením smlouvy a souhlasit s nimi.
Pokud ale uživatel zaparkoval na místě, kde je předčasné ukončení parkování povoleno, pak by parkování mělo být možné předčasně ukončit a uživatel by neměl platit za dobu parkování po ukončení. V opačném případě se může domáhat náhrady škody pro porušení smluvní povinnosti ze strany společnosti dle § 2913 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Náhrada by pak byla pravděpodobně stejně vysoká jako "přeplatek" za parkování po ukončení parkování. Stejnou náhradu by si spotřebitel mohl nárokovat, pokud by parkování nešlo ukončit kvůli chybě v aplikace či kvůli překážce, kterou způsobila společnost.
V případě, že aplikace ukázala uživateli, že parkování bude po vybraný čas zadarmo a následně nebylo a společnost si účtovala poplatek, tak služba nebyla provedena řádně a lze ji reklamovat a domáhat se náhrady ve výši poplatku, který nebyl spotřebiteli oznámen. Žádost o náhradu či jiné výtky je dobré směřovat na společnost EasyPark Czechia, s.r.o., protože ta je smluvním partnerem spotřebitele, nikoli město Brno.
Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis).
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://coi.gov.cz/informace-o-adr/.