Společnost


mBank S.A., organizační složka

Počet nahlášených stížností:44
Z toho za letošní rok:1
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Úspěšnost případů

2.3 %
Počet procent vyřešených stížností v rámci služby VašeStížnosti.cz (1 z 44)

#83865Banka uděla chybu ve výpočtu, ale zodpovědnost a úroky chce po klientovi

Stav stížnosti

v řešení

Celková doba trvání

1 den 12 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
05.11.2025, včera

Štefan Hradiský

Znění stížnosti

1. Ze spořícího účtu vedeného zdarma byli klientem odčerpané všechny finance až na 0,-
2. S odstupem více než měsíce banka výhrůžně vymáhá nijak nedoloženou čásku a účet je najednou místo nuly v mínusu
3. Banka na žádost o vysvětlení nic podrobně nevysvětlila an nedoložila, ale klient se dozvídá, že došlo údajně k připsání většího úroku než mělo a teď to chce banka zpět včetně úroků.
4. Evidentně vlastní chybu banka nepřiznává, ale chce po klientovy, aby ji za ní napravil a nesl veškerou finanční zodpovědnost za její chybu


Požadované řešení

Klient by spíše očekávál vysvětlení a omluvu, než rovnou drsné vymáhání dluhu, za jehož vznik může banka samotná.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
6.11.2025 14:37, před 8 hodinami

Společnost by měla komunikovat se spotřebitelem způsobem, který zaručí bezproblémové a včasné poskytnutí služeb, na jejichž poskytnutí má spotřebitel nárok.

Pokud by byl úrok opravdu omylem připsán na účet spotřebitele ve vyšší částce, než mu náležela, mohlo by se jednat o bezdůvodné obohacení na straně spotřebitele. Spotřebitel může v takovém případě namítat, že banka nemá právní důvod k požadování vrácení částky, pokud neprokáže, že k omylu skutečně došlo a že částka, kterou označuje za neoprávněně připsanou, spotřebiteli nenáležela.

Podle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku platí, že „kdo se na úkor jiného bezdůvodně obohatí, musí obohacení vydat“. Z tohoto ustanovení vyplývá, že povinnost vrátit bezdůvodné obohacení vzniká pouze tehdy, je-li prokázáno, že obohacení vzniklo a že došlo k majetkovému přesunu bez právního důvodu. Pokud tedy banka tvrdí, že omylem připsala spotřebiteli vyšší úrok, nese důkazní břemeno ohledně existence této chyby i její výše. Do doby, než takové skutečnosti řádně doloží, nemá banka právní titul k vymáhání částky ani k jednostrannému zásahu do zůstatku účtu spotřebitele.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na finančního arbitra. Více informací o finančním arbitrovi je možné vyhledat na webové adrese www.finarbitr.cz.

Pro okamžité řešení situace banka udává tel. č. 222 111 999, na které se spotřebitel může obrátit.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.
Nyní se čeká na vyjádření společnosti.