| Počet nahlášených stížností: | 44 |
| Z toho za letošní rok: | 1 |
| Stále v řešení: | 1 |
1. Ze spořícího účtu vedeného zdarma byli klientem odčerpané všechny finance až na 0,-
2. S odstupem více než měsíce banka výhrůžně vymáhá nijak nedoloženou čásku a účet je najednou místo nuly v mínusu
3. Banka na žádost o vysvětlení nic podrobně nevysvětlila an nedoložila, ale klient se dozvídá, že došlo údajně k připsání většího úroku než mělo a teď to chce banka zpět včetně úroků.
4. Evidentně vlastní chybu banka nepřiznává, ale chce po klientovy, aby ji za ní napravil a nesl veškerou finanční zodpovědnost za její chybu
Klient by spíše očekávál vysvětlení a omluvu, než rovnou drsné vymáhání dluhu, za jehož vznik může banka samotná.
|
|
Tweet |
Vyjádření dTestu
Společnost by měla komunikovat se spotřebitelem způsobem, který zaručí bezproblémové a včasné poskytnutí služeb, na jejichž poskytnutí má spotřebitel nárok.
Pokud by byl úrok opravdu omylem připsán na účet spotřebitele ve vyšší částce, než mu náležela, mohlo by se jednat o bezdůvodné obohacení na straně spotřebitele. Spotřebitel může v takovém případě namítat, že banka nemá právní důvod k požadování vrácení částky, pokud neprokáže, že k omylu skutečně došlo a že částka, kterou označuje za neoprávněně připsanou, spotřebiteli nenáležela.
Podle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku platí, že „kdo se na úkor jiného bezdůvodně obohatí, musí obohacení vydat“. Z tohoto ustanovení vyplývá, že povinnost vrátit bezdůvodné obohacení vzniká pouze tehdy, je-li prokázáno, že obohacení vzniklo a že došlo k majetkovému přesunu bez právního důvodu. Pokud tedy banka tvrdí, že omylem připsala spotřebiteli vyšší úrok, nese důkazní břemeno ohledně existence této chyby i její výše. Do doby, než takové skutečnosti řádně doloží, nemá banka právní titul k vymáhání částky ani k jednostrannému zásahu do zůstatku účtu spotřebitele.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na finančního arbitra. Více informací o finančním arbitrovi je možné vyhledat na webové adrese www.finarbitr.cz.
Pro okamžité řešení situace banka udává tel. č. 222 111 999, na které se spotřebitel může obrátit.