Společnost


Notino, s.r.o.

Počet nahlášených stížností:8
Z toho za letošní rok:2
Stále v řešení:2
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Úspěšnost případů

62.5 %
Počet procent vyřešených stížností v rámci služby VašeStížnosti.cz (5 z 8)

Hodnocení spokojenosti

50%
50%
Uvedená procenta vychází z 2 hodnocení od spotřebitelů help

#83869Zpoplatnění osobního odběru u Notino – nemožnost získat zboží za uvedenou cenu

Stav stížnosti

v řešení

Celková doba trvání

1 den 8 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
05.11.2025, včera

Jan Chalupa

Znění stížnosti

Dobrý den,
e-shop Notino uvádí u produktů ceny, které nelze získat bez splnění dodatečných podmínek nebo zaplacení povinného poplatku.

Zákazník nemá možnost získat zboží za uvedenou cenu – vždy je připočten minimálně poplatek 35 Kč za osobní odběr, není-li splněna další podmínka (např. překročení určité hodnoty objednávky či zakoupení konkrétního zboží).

Tento postup považuji za potenciálně klamavé obchodní jednání, protože:
- cena prezentovaná u produktu není dosažitelná bez dodatečných podmínek,
- osobní odběr je zpoplatněn, přestože nejde o službu nad rámec běžné maloobchodní činnosti,
- zákazník je fakticky přinucen zaplatit více, než je uváděná cena produktu.

Domnívám se, že to může být v rozporu s § 12 zákona o ochraně spotřebitele a naplňovat znaky klamavé obchodní praktiky.

Žádám o odborné posouzení, zda je tento cenový model v pořádku a jaké kroky lze podniknout k ochraně spotřebitele.

Poradna ČOI říká, že je to legální. Předal jsem k dodatečnému posouzení.


Požadované řešení

Prověření cenové praktiky společnosti Notino a doporučení nápravy — zejména zajištění toho, aby uváděná cena produktu byla konečná a bezpodmínečně dosažitelná bez nutnosti platit příplatek za osobní odběr.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
6.11.2025 15:22, před 8 hodinami

Spotřebitel má podle § 1820 občanského zákoníku a § 12 zákona o ochraně spotřebitele nárok na jasnou informaci o ceně a způsobu jejího výpočtu. Pokud společnost na svých stránkách uvádí podmínky překročení určité hodnoty objednávky či zakoupení konkrétního zboží, aby nebyla daná cena zboží vyšší, a je tato informace uvedena přímo u konkrétního zboží, máme za to, že je takové jednání v souladu se zákonem.

Na základě informacích poskytnutých spotřebitelem byla kontaktována telefonická poradna ČOI, avšak nejsme si jistí, zda byl podán rovněž podnět na prošetření praktik společnosti.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.
Nyní se čeká na vyjádření společnosti.