Společnost


ONLINE HOLDING s.r.o.

Počet nahlášených stížností:1
Z toho za letošní rok:1
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Úspěšnost případů

0 %
Počet procent vyřešených stížností v rámci služby VašeStížnosti.cz (0 z 1)

#83871Nepřiměřená výše storno poplatku

Stav stížnosti

v řešení

Celková doba trvání

1 den 6 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
05.11.2025, včera

Erika Suchoťková

Znění stížnosti

Vážení, obracím se na Vás ve věci sporu s provozovatelem hotelu Hradecké služby a.s., IČ 48172928, se sídlem Gočárova třída 1620/30, 500 02 Hradec Králové, u něhož jsem si dne 5. srpna 2025 objednala týdenní pobyt v Mariánských Lázních v hotelu Chateau SPA Resort se zahájením dne 15. září 2025.
Dne 20. srpna 2025 jsem z důvodu náhlé vážné diagnózy musela pobyt zrušit a doložila tuto skutečnost lékařským potvrzením. Provozovatel hotelu mi následně sdělil, že mi propadá celá záloha ve výši 7 500 Kč tj. 50 % ceny a odmítl jakýkoliv kompromis, například přesunutí pobytu, vrácení poloviny zálohy či vystavení voucheru.
Mám ZTP 3.stupně, přesto jsem si přivydělávala, ale z důvodu okamžité léčby jsem v pracovní neschopnosti a domnívám se, že takto stanovený stornopoplatek je s ohledem na doložené vážné zdravotní důvody a skutečnost, že ke zrušení došlo téměř čtyři týdny před plánovaným pobytem, nepřiměřený. E.S.


Požadované řešení

Např.přesunutí pobytu, vrácení poloviny zálohy či vystavení voucheru


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
6.11.2025 15:31, před 9 hodinami

V tomto případě není možné odstoupit od smlouvy bezplatně ze zákona. Záleží tedy především na tom, co si mezi sebou ujednaly strany ve smlouvě. Pokud si ujednaly poplatek za odstoupení od smlouvy, pak je strana povinna tento poplatek zaplatit, ledaže by byl nepřiměřeně vysoký nebo by zneužíval postavení spotřebitele podle § 1814 odst. l zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Účelem poplatku za odstoupení od smlouvy je kompenzace podnikateli za ušlý zisk, je tedy také třeba rozlišovat jak dlouho před samotným pobytem je od smlouvy odstoupeno. Je rozdíl například v tom, jestli zákazník odstoupí od smlouvy 2 dny nebo několik týdnů před konáním pobytu, v takovém případě má totiž podnikatel možnost nabídnout pobyt dalším zájemcům.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://coi.gov.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.
Nyní se čeká na vyjádření společnosti.