| Počet nahlášených stížností: | 6 |
| Z toho za letošní rok: | 3 |
| Stále v řešení: | 1 |
Objednala jsem 2.10.2025 tv stolek a konferenční stolek na Vašem e-shopu
hezky nabytek.cz, zejména z praktických důvodů do obývacího pokoje. Čekala jsem cca měsíc na dodání a poté mně přišel zničený prakticky nepoužitelný nábytek. V krabici tv stolku roztroušeny úlomky materialu z jednotlivých desek, šroubky, poškozená úchytka. Odlomená kovová konstrukce konferenčního stolku a vrchní deska zcela poškozená. K mému překvapení reklamace nebyla uznána. O zamítnutí reklamace bylo rozhodnuto za 3 pracovní dny. Z foto dokumentace je patrné,že jsem si poškození nezpůsobila sama. Poškození krabic odpovídalo poškození vybalených stolků. Vzhledem k nadcházejímu svátku, kdy jsem odjížděla mimo domov, jsem bohužel vybalila stolky o 2 dny později (26.10.) od data převzetí a zjistila tak velké poškození. V případě zanedbatelného poškození bych věc vůbec neřešila.. Nicméně situace je komplikovaná, vyšla jsem vstříc Vašim požadavkům a nevidím důvod, proc jsem neobdržela kompenzaci za poškozené zboží a reklamace byla zamítnuta.Zakoupila jsem hezké nové nepoškozené stolky. Nic takového mi ale od Vás dodáno nebylo.
Objednávka č.*** (TV stolek Tarza + Konferenční stolek Neva)
Vrácení plné (5.200 Kč vč. DPH) či poměrné části peněz za zboží, které je určené k likvidaci.
|
|
Tweet |
Vyjádření dTestu
Uplatní-li spotřebitel reklamaci v průběhu jednoho roku od převzetí věci, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí (viz § 2161 odst. 5 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník). Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.
Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR msp.gov.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://coi.gov.cz/informace-o-adr/.