| Počet nahlášených stížností: | 13 |
| Z toho za letošní rok: | 4 |
| Stále v řešení: | 1 |
Dne 5.11.se maminka (67) let na prodejně Geco, v Liberci ul. Dr.Milady Horákové v budově Kauflandu, nechala prodavačkou nalákat na akční nabídku nabíjecí elektronické cigarety. Až doma zjistila, že jí prodavačka neupozornila, že v balení chybí koncovka nabíjecího kabelu a navíc kabel má oba konce typu C. Druhý den šla s neporušeným zbožím zpět,s tím, že ho chce vrátit. Vedoucí ji odbyla, že nemůžou vlést do každého balení, že reklamaci neuznává a že si kabel má dokoupit sama.
Elektronická cigareta Ploomaura
Vrácení nepoškozeného zboží. Personál by měl být upozorněn na to, že toto je klamání spotřebitele a měli by o nabízených produktech říkat veškeré informace. Zejména staří lidé jsou takto často podvedeni a neumí se bránit.
|
|
Tweet |
Vyjádření dTestu
Odstoupit od smlouvy bez udání důvodů je možné pouze při distančním prodeji, v tomto případě byla cigareta zakoupena osobně na prodejně a proto odstoupit z tohoto důvodu a zboží vrátit nebude možné.
Pokud nabíječka měla být součástí balení, ale nebyla, jedná se o vadu věci a bude možné zakoupenou věc reklamovat. Uplatní-li spotřebitel reklamaci v průběhu jednoho roku od převzetí věci, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí (viz § 2161 odst. 5 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník). Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá.
Pokud ovšem nabíječka neměla být součástí balení, pak z tohoto důvodu nelze zakoupený produkt reklamovat.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://coi.gov.cz/informace-o-adr/.