| Počet nahlášených stížností: | 165 |
| Z toho za letošní rok: | 14 |
| Stále v řešení: | 3 |
25%
75%
Dobrý den,
Vaše společnost zaevidovala moji žádost (náhrada za ztrátu zavazadla) pod číslem žádost ***, doložila jsem veškeré požadované doklady. Dosud se mi nikdo neozval, nereagujete ani na moje urgence (ke ztrátě došlo v létě, nyní máme listopad).
Žádám o Vaši reakci a hlavně náhradu ztracených věcí.
Jitka Stočesová
Žádám finanční náhradu za ztracené věci.
|
|
Tweet |
Vyjádření dTestu
Cestující je povinen během celé přepravy dohlížet na zavazadlo. Jestliže však bylo zavazadlo uloženo v prostoru tomu určenému (např. úložný prostor autobusu), kde jej cestující neměl na očích, je za ztrátu zavazadla odpovědný dopravce. Cestující ovšem musí prokázat, že zavazadlo bylo umístěno v takovém prostoru.
Pokud spotřebitel splňuje podmínky pro vrácení peněz nebo finanční kompenzaci, měly by mu být peníze vyplaceny. Vznikla-li na straně dopravce povinnost vrátit peníze, musí tak učinit stejnou formou, jakou bylo zaplaceno, tedy v penězích. Jiným způsobem - např. voucherem, kredity apod. pouze po výslovném souhlasu spotřebitele. Případné ustanovení smluvních podmínek přepravce vztahující se k této problematice se jeví jako překvapivé ve smyslu § 1753 občanského zákoníku a vůči spotřebiteli neúčinné.
Stížnost je možné směřovat přímo ke společnosti FlixBus CZ s.r.o. prostřednictvím kontaktního formuláře, který spotřebitel nalezne na webové adrese: https://help.flixbus.com/s/contact-us?language=cs.
Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis s dodejkou). Dopis bude adresován společnosti FlixBus CZ s.r.o., Havlíčkova 1029/3, 11000 Praha.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.