| Počet nahlášených stížností: | 1 |
| Z toho za letošní rok: | 1 |
| Stále v řešení: | 1 |
Dne 8.9. 2025 jsem přes email a telefon uplatnil reklamaci výše uvedeného zboží z důvodu, kdy při expedici zboží došlo k jeho poškození techniky – pád dveří. Dveře si technici odvezli s tím, že budou přivezeny druhé. V této době jsem se pokusil částečně sestavit korpus skříně podle návodu, který neodpovídá realitě skutečné montáže. Po zjištění, že nebyly dodány záda skříně tak byla montáž přerušena. Následný den jsem požádal reklamace o vyslání techniků, kteří přijeli následný den a měli skříň sestavit, ani po 4 hodinách se jim nepodařilo skříň sestavit do funkčního stavu. Do dnešního dne je skříň poškozená několikrát převrtané dveře, viditelné díry, odřené desky, vrzající dveře. Technici odjeli se vzkazem, že se opět musí řešit reklamace a doporučili výměnu skříně-viz doklad.
Několikrát jsem je kontaktoval na email, stále slibovali, že se to řeší- potom žádná odezva. Kontaktoval jsem i jednatele firmy, přislíbil řešení, opět nic, byla odeslána i předžalobní výzva doporučeně.
výměna skříně AP 230
|
|
Tweet |
Vyjádření dTestu
Na základě dokumentace poskytnuté spotřebitelem se domníváme, že stížnost směřuje a společnost ALPI home s.r.o., proto jsme na ni stížnost přeřadili.
Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se projeví u spotřebního zboží v době dvou let od převzetí. Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.
Pokud podnikatel nevyřídí reklamaci ve stanovené době (zásadně 30 dnů), může spotřebitel od smlouvy odstoupit nebo požadovat přiměřenou slevu dle § 19 odst. 4 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. Podnikatel má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku. Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce podnikatele možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje.
"Vyřídit reklamaci" v sobě zahrnuje i umožnění, aby spotřebitel mohl s reklamovanou věcí disponovat. To znamená, že v (obvykle) 30denní lhůtě by mělo být nejen rozhodnuto o reklamaci (zamítnuta nebo uznána), ale v této lhůtě by měla být reklamovaná věc také:
- buď připravena k vyzvednutí v rámci pracovní doby prodávajícího (o možnosti vyzvednutí však musí prodávající spotřebitele prokazatelně informovat),
- anebo doručena spotřebiteli v poslední den lhůty k vyřízení reklamace do místa jeho bydliště, pokud bylo mezi stranami smluveno, že prodávající věc spotřebiteli doručí.
Tyto závěry vyplývají jednak ze smyslu a účelu zákona, jednak např. z rozhodnutí Obvodního soudu pro Prahu 10, č. j. 34 C 109/2017-32.
Pokud tedy spotřebitel nemá skříň k dispozici ani po uplynutí 30 dnů od podání této reklamace, vzniká mu právo odstoupit od smlouvy a získat tak své peněžní prostředky zpět. Jestliže spotřebitel trvá na dodání nové skříně, podnikatele je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu, jak již dle popisu spotřebitel učinil.
Nyní stížnost přeřazujeme na společnost, aby se k ní mohla vyjádřit.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://coi.gov.cz/informace-o-adr/.