| Počet nahlášených stížností: | 6 |
| Z toho za letošní rok: | 2 |
| Stále v řešení: | 1 |
Dobry den,jedu s dcerou z Loun aut.nadrazi do Slany aut.nadrazi a zaplatila jsem 140 Kč. Od řidiče jsem dostala 4 jízdenky,nechapu proc ..a kazda jízdenka je jina.Mohu vedet proc po me ridic chce 140 kc a proc je kazda jízdenka jina
Louny -Slaný, 13:07 hodin , linka 589
Vrátit penize
|
|
Tweet |
Vyjádření dTestu
Jestliže spotřebitel požadoval 2 jízdenky, ale podnikatel mu jich prodal více, jedná se o vadné plnění a je jej reklamovat dle § 2169 občanského zákoníku a požadovat dodání zboží v souladu s objednávkou. Není-li to možné, má spotřebitel právo odstoupit od smlouvy a požadovat vrácení peněžních prostředků. Místo výše uvedených způsobů nápravy může spotřebitel žádat přiměřenou slevu. Spotřebitel má také v případě uznané reklamace dle § 1924 občanského zákoníku nárok na náhradu tzv. nutných nákladů spojených s reklamací. Těmi jsou poštovné nebo úhrady cestovních nákladů.
V případě, že si podnikatel účtoval více peněz než kolik stály jízdenky, které si spotřebitel objednal, mohlo by mu vzniknout bezdůvodné obohacení (ve smyslu § 2991 a násl. občanského zákoníku). Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.
Doporučujeme spotřebitelům ihned po zakoupení jízdenky zkontrolovat. A případně ihned namítat nesoulad s tím, co původně požadoval.
Stížnosti směřující vůči nedodržování jízdních řádů je vhodné a účelné směřovat přímo na konkrétního dopravce prostřednictvím jeho zákaznické telefonní linky či webového formuláře.
Stížnost je možné směřovat ke společnosti ČSAD Slaný s.r.o. přímo na e-mail: info@icomtransport.cz.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://coi.gov.cz/informace-o-adr/.
Vyjádření dTestu
Spotřebitelka poskytla následující vyjádření:
"Pokracovani na stiznost predeslou.Namítala jsem ..Ptala jsem se proc mam 4 jízdenky a proc to stoji tolik.Bylo mi odpovězeno ze je to jiné třídní pásmo. A jeste kdyz sečtete všechny jízdenky nedělá to 140kc.nechtela jsem se s řidičem hádat,aby me s dcerou nevyhodil jeste z autobusu.
Louny - Slaný, 13:07 hodin , linka 589
Doufám ze uz se ro nebude opakovat."
Nyní stížnost přeřazujeme na společnost, aby se k ní mohla vyjádřit.