Společnost


ELECTROLUX, s.r.o.

Počet nahlášených stížností:20
Z toho za letošní rok:2
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Úspěšnost případů

0 %
Počet procent vyřešených stížností v rámci služby VašeStížnosti.cz (0 z 20)

#83910Neuznaná reklamace

Stav stížnosti

v řešení

Celková doba trvání

12 dnů 15 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
10.11.2025, před 13 dny

Zdeněk Novák

Znění stížnosti

Dobrý den 14.10.2024 jsem na e shopu Datart zakoupil plynovou varnou desku Electrolux 700 PRO. Montáž byla provedena cca květen 2025 z důvodu rekonstrukce bytu, provedena revize plynu ,vše OK. Od samého začátku mi varná deska zapaluje po odstávce cca 24-48 hod až po 20s.Dvakrát reklamováno -po příjezdu technika řečeno ,že deska je v pořádku-že je moc nová a podruhé mi bylo sděleno, že mám špatný plyn .Na zastoupení Fa Electrolux jsem poslal kopii revize plynu, kladné vyjádření dodavatele plynu Gas net-odpověď- v návodu není deklarováno za jak dlouho má hořák desky zapálit, tudíž deska je bez závad. Mám již několikátou varnou desku, ale s tím abych u ní stál 20s než mi zapálí hořák jsem ještě nezažil. Na daný problém mi už ani technika nepošlou, s tím že se nejedná o závadu/ toto nemohu pochopit/


Produkt

varná deska Electrolux 700 PRO KGS64362XX nerez


Požadované řešení

preferuji výměnu zboží, v případě, že to není možné vrácení peněz


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
14.11.2025 13:43, před 9 dny

Uplatní-li spotřebitel reklamaci v průběhu jednoho roku od převzetí věci, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí (viz § 2161 odst. 5 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník). Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.

Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR msp.gov.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.

Zboží by mělo mít obvyklé vlastnosti odpovídající jeho povaze, účelu a běžným očekáváním spotřebitele. V tomto případě tedy máme za to, že by se hořák měl zapalovat výrazně rychleji než za 20 sekund.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://coi.gov.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.
Nyní se čeká na vyjádření společnosti.