Společnost


HP TRONIC, s.r.o. (dříve DATART INTERNATIONAL,a.s.)

Počet nahlášených stížností:280
Z toho za letošní rok:26
Stále v řešení:9
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Úspěšnost případů

7.1 %
Počet procent vyřešených stížností v rámci služby VašeStížnosti.cz (20 z 280)

Hodnocení spokojenosti

50%
50%
Uvedená procenta vychází z 4 hodnocení od spotřebitelů help

#83914Spor se společností DATART

Stav stížnosti

v řešení

Celková doba trvání

8 dnů 10 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
10.11.2025, před 8 dny

Milada Kudelová

Znění stížnosti

Dobrý den, žádám Vás o pomoc s vyřešením sporu se společností DATART. Dne 31. 3. 2025 jsem na e-shopu DATART zakoupila sporák. Po několika dnech používání přestala fungovat jedna plotýnka. Proto jsem dne 10. 4. podala reklamaci. Hned druhý den, tedy 11. 4. mi z reklamačního oddělení přišla nabídka řešení reklamace a to buď svoz a vrácení platby, nebo výměna výrobku. Vybrala jsem si výměnu výrobku. Datart zajistil dopravu nového sporáku a zároveň odvoz reklamovaného sporáku. Tím jsem brala reklamaci za ukončenou. Po více jak šesti měsících - 30. 10. mi přišel od společnosti DATART email s požadavkem na úhradu škody, kterou jsem jim údajně způsobila. Podrobněji v příloze.


Produkt

Sporák E60 AEG Mastery CCB6648BBM SteamB


Požadované řešení

Vyřešení sporu, kdy obchodník vyžaduje náhradu škody, na kterou podle mne nemá nárok. Argumentuje tím, že jsem odstoupením od smlouvy, ale přitom byla podána reklamace, která byla dle mého názoru vyřízena.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
13.11.2025 13:48, před 5 dny

Pokud se spotřebitel s podnikatelem dohodli na tom, že reklamce bude vyřešena výměnou zakoupeného zboží, pak je třeba, aby spotřebitel podnikateli zaslal vadné zboží zpět a podnikatel mu dodá nové, bezvadné zboží.

Spotřebitel má také dle § 1924 občanského zákoníku v případě uznané reklamace nárok na náhradu tzv. nutných nákladů spojených s reklamací. Těmi jsou poštovné nebo úhrady cestovních nákladů. Spotřebitel není (srov. s nálezem Ústavního soudu ČR ze dne 25. 1. 2007, sp. zn. I. ÚS 626/06) povinen vybrat nejlevnější prostředek přepravy, přesto to s ohledem na princip poctivosti a dobré víry doporučujeme. Nelze totiž podle našeho názoru žádat po prodejci proplacení excesivně vysokých nákladů, pokud šla doprava k reklamaci vyřešit levněji. Pokud prodejce výslovně doporučil spotřebiteli určitý způsob dopravy, pak je samozřejmě povinný uhradit veškeré náklady, které spotřebiteli vzniknou tím, že vybral způsob přepravy dle "návodu" prodávajícího. Spotřebitel má právo na úhradu těchto nákladů v penězích.

V případě, že je reklamace řešena výměnou zboží, pak podnikatel není oprávněn účtovat si další poplatky za rozdíl v ceně. A to zejména pokud to nebylo předem dohodnuto

Spotřebitel správně uvádí, že § 1833 občanského zákoníku se vztahuje k vrácení zboží bez udání důvodu, nikoli k reklamaci.

Prodávající je povinen spotřebiteli vydat písemné potvrzení o tom, kdy spotřebitel právo uplatnil, co je obsahem reklamace a jaký způsob vyřízení reklamace spotřebitel požaduje; a dále potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy a době jejího trvání, případně písemné odůvodnění zamítnutí reklamace. Tento reklamační protokol by pak mohl být použit jako důkazní materiál, který osvědčí, že za výměnu zboží nebyla podnikatelem požadována žádná úplata.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://coi.gov.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.
Nyní se čeká na vyjádření společnosti.