Společnost


ČESKÁ OČNÍ OPTIKA HOLDING a.s.

Počet nahlášených stížností:1
Z toho za letošní rok:1
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Úspěšnost případů

0 %
Počet procent vyřešených stížností v rámci služby VašeStížnosti.cz (0 z 1)

#83915Neuznání reklamace poté co žádám odstoupení od smlouvy

Stav stížnosti

v řešení

Celková doba trvání

4 dny 6 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
10.11.2025, před 4 dny

Lucie Jurajdova

Znění stížnosti

Dne 20.10.2025 jsem v kamenné prodejně ORANGE OPTIK provozovna Jihlava podala k reklamaci obruby brýlí. Téhož dne se mnou byl sepsán reklamační protokol ve kterém jsem žádala opravu nebo výměnu obrub. Dne 30.10.2025 mi bylo telefonicky oznámeno, že moje reklamace se přijímá a na emailovou adresu mi byly zaslány možnosti řešení reklamace. Vzhledem k tomu, že mi žádná z možností nevyhovovala, zažádala jsem o odstoupení od smlouvy z důvodu neodstranitelné vady. Téhož dne mi byl zasláno vyjádření k reklamaci se zamítnutím mé žádosti. Vzhledem k celému postupu ze strany ORANGE OPTIK se mi zamítnutí žádosti jeví jako účelové vzhledem k žádosti o refundaci.


Produkt

Obruby brýlí RB4378V 5943/54


Požadované řešení

Vrácení peněz za zboží.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
13.11.2025 13:37, včera

V případě, že je zboží vadné, je možné ho dle § 2169 občanského zákoníku reklamovat a požadovat odstranění vady a to dodáním zboží v souladu s objednávkou nebo opravu. Odstoupit od smlouvy nebo žádat přiměřenou slevu může spotřebitel až v druhé fázi, v případě, že není možná oprava ani dodání nové věci. Pokud se s podnikatelem nedohodne jinak.

Vybraný nárok nemůže mít vliv na uznání či zamítnutí reklamace.

Vzhledem k tomu, že reklamace byla uplatněna až po jednom roce od převzetí, nese v případě zamítnuté reklamace důkazní břemeno spotřebitel. Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR msp.gov.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://coi.gov.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.
Nyní se čeká na vyjádření společnosti.