Společnost


Garmin Czech s.r.o.

Počet nahlášených stížností:9
Z toho za letošní rok:1
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Úspěšnost případů

22.2 %
Počet procent vyřešených stížností v rámci služby VašeStížnosti.cz (2 z 9)

#83924Zamítnutí opravy reklamace

Stav stížnosti

v řešení

Celková doba trvání

11 dnů 10 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
11.11.2025, před 11 dny

Karel kinzl

Znění stížnosti

Dobrý den,
obracím se na Vás ve věci hodinek Garmin Venu Sq 2, které jsem zakoupil prostřednictvím e-shopu Alza.cz.
Zboží bylo převzato 13. 10. 2023, nicméně hodinky byly určeny jako vánoční dárek, a začal jsem je tedy používat až od 24. 12. 2023.Nyní, po necelých dvou letech běžného používání, hodinky vykazují poruchu – nejdou nabíjet a ihned se vybíjejí. Vzhledem k tomu, že záruka uplynula teprve před přibližně měsícem, obrátil jsem se s žádostí o pomoc na prodejce (Alza.cz). Ten mě odkázal přímo na výrobce Garmin.
Po osobní návštěvě mi bylo sděleno, že hodinky již nejsou servisovány, a že mi tudíž nemohou nijak pomoci. Obrátil jsem se proto na Garmin také e-mailem, abych měl vše písemně.
Na mou žádost o opravu či jinou formu řešení mi bylo po sdělení sériového čísla pouze stručně odpovězeno, že se tyto hodinky již neservisují.
Považuji to za velmi zvláštní, protože hodinky byly zakoupeny teprve před dvěma lety.
Děkuji
Karel


Požadované řešení

oprava, výměna...


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
20.11.2025 10:16, před 3 dny

Práva z vadného plnění je spotřebitel oprávněn uplatnit tehdy, pokud se během dvou let od převzetí zboží projevila na tomto zboží vada. Lhůta, po kterou lze právo z vad uplatnit, je podle našeho názoru obecná tříletá promlčecí lhůta. Spotřebitel má tedy možnost uplatnit práva z vadného plnění do tří let od okamžiku, kdy se o vadě dozvěděl, resp. dozvědět mohl a měl (§ 619 a § 629 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník). S ohledem na zásadu zákazu zneužití práva doporučujeme reklamaci uplatňovat vždy neprodleně poté, co spotřebitel vadu věci zjistí. Spotřebitel bude muset vždy prokázat, že věc byla vadná již během prvních 2 let od převzetí.

Pokud se tedy vada na hodinkách projevila ještě před 13. 10. 2025, pak je možné ještě uplatnit práva z vad a hodinky reklamovat. Bude však na spotřebiteli, aby dokázal, že hodinky byly vadné již před tímto datem - například pomocí videozáznamu vady z té doby. V případě, že se vada projevila až po dvou letech od převzetí věci, pak právo věc reklamovat zaniká.

To, zda se servis společnosti Garmin rozhodne starší modely hodinek servisovat nebo ne, je pak čistě v jejich kompetenci. Řešení této otázky tak závisí na konkrétních interních pravidlech dané společnosti, do kterých není možné zasahovat, předáváme ji však společnosti jako podnět ke zlepšení služeb.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://coi.gov.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.
Nyní se čeká na vyjádření společnosti.