Společnost


Comgate a.s.

Počet nahlášených stížností:392
Z toho za letošní rok:11
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Úspěšnost případů

36.2 %
Počet procent vyřešených stížností v rámci služby VašeStížnosti.cz (142 z 392)

Hodnocení spokojenosti

91%
9%
Uvedená procenta vychází z 35 hodnocení od spotřebitelů help

#83929Neoprávněné účtování platby 99 Kč za SMS

Stav stížnosti

v řešení

Celková doba trvání

1 měsíc 1 den 20 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
11.11.2025, před měsícem

Rudolf Snášel

Znění stížnosti

Přišlo mi vyúčtování tarifu operátora O2, kde mi byla stržena (u čísla telefonu *** mé manželky neoprávněně stržena částka 99 Kč za nějakou platbu přes SMS u této společnosti. Žena zkontrolovala odeslané SMS a na číslo + 42090302099 této společnosti zmíněného datumu 13.10. nebyla posílána žádná SMS. Navíc žena neplatí ani telefonem, jen kartou.


Produkt

Číslo vyúčtování, kde u O2 byla vyinkasována uváděná částka, je **, číslo mého zákaznického účtu vedeného u O2 je 0600845475. Kým byla částka inkasována je uvedeno na podrobném výpisu č. Příloha k vyúčtování č.***.


Požadované řešení

Požaduji vrátit částku 99 Kč na můj zák. účet vedený u O2 na jméno Rudolf Snášel.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
13.11.2025 15:15, před měsícem

Jestliže společnost obdržela finanční prostředky spotřebitele bez právního důvodu, je povinna je navrátit. V případě, že by je zadržovala bez právního důvodu, jednalo by se o bezdůvodné obohacení. Zadržuje-li podnikatel peněžní prostředky spotřebitele bez právního důvodu, jedná se o bezdůvodné obohacení (ve smyslu § 2991 a násl. občanského zákoníku). Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.

Podnikatele je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.

Společnost je možné mimo jiné kontaktovat doporučeným dopisem na adresu sídla - Gočárova třída 1754/48, 50002 Hradec Králové.

Zároveň je možné kontaktovat banku, která by následně mohla mít možnost zkontaktovat majitele druhého účtu.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://coi.gov.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.
Nyní se čeká na vyjádření společnosti.