Společnost


Autoškola SUNNY Ostrava s.r.o.

Počet nahlášených stížností:1
Z toho za letošní rok:1
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Úspěšnost případů

0 %
Počet procent vyřešených stížností v rámci služby VašeStížnosti.cz (0 z 1)

#83939Zpožděný výcvik, neúplné plnění služby a nedostatečné vyrovnání kurzovného

Stav stížnosti

v řešení

Celková doba trvání

2 dny 4 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
12.11.2025, před 2 dny

Libor Juřík

Znění stížnosti

Dne 29. 5. 2025 byl syn *** přijat do kurzu skupiny B u Autoškola SUNNY Ostrava s.r.o. Dne 2. 6. 2025 bylo uhrazeno kurzovné 18 990 Kč (doklad přikládám). Přesto došlo k výrazným průtahům v poskytování služby:
- První kontakt ohledně praktických jízd proběhl až 1. 9. 2025, tj. ~3 měsíce po úhradě
- Do 23. 10. 2025 absolvoval žák pouze 8 jízd (16 h z povinných 28 h)
- Povinná zdravotní příprava byla vypsána pouze v jednom termínu. Další termín byl nabídnut až poté, co žák oznámil záměr přestoupit do jiné autoškoly (působí účelově – kapacita zjevně existovala).

Vzhledem k průtahům byl žák nucen přestoupit do jiné autoškoly, což vyvolalo další náklady přes 10 000 Kč. Při ukončení kurzu u SUNNY byla vrácena pouze 1 400 Kč, a to na základě interního výpočtu „storno poplatku“. Požádali jsme o kopii podkladu/vyúčtování, dosud nebyla poskytnuta.

Dne 31. 10. 2025 jsme podnikateli zaslali písemnou výzvu s návrhem smírné kompenzace a žádostí o doložení vyúčtování. Dosud bez věcné odpovědi k navržené dohodě ani k vydání kopie podkladu. Podnikatel preferoval pouze telefon/osobní schůzku a zpochybňoval formu psané komunikace (namísto věcného vyjádření). Považujeme to za nedostatečnou součinnost při mimosoudním řešení.


Požadované řešení

Žádáme o doplatek kompenzace ve výši 8 500 Kč (nad rámec již vrácených 1 400 Kč) jako přiměřené narovnání za průtahy, neodpovídající rozsah poskytnuté služby a následné náklady s přestupem. Současně žádáme o zaslání kopie vyúčtování/podkladu, na jehož základě byla vrácena částka 1 400 Kč.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
14.11.2025 15:36, před 7 hodinami

Obchodní podmínky musí být řádně začleněny do smluvního vztahu. Pokud jsou spotřebiteli zpřístupněny v provozovně, je takové umístění v případě uzavření smlouvy v této provozovně dostačující, avšak samotná smlouva na ně musí výslovně odkazovat, aby se staly součástí ujednání.

Pokud spotřebiteli byla prezentována určitá specifikace vozidla na webových stránkách autoškoly, poskytnuté vozidlo by mělo být co do vlastností a úrovně vybavení srovnatelné s tímto vozidlem.

Co se týče odstupného:
Může být stanoveno v poměrné výši. Smluvní pokuta (storno poplatek) však může být vůči spotřebiteli uplatněna pouze tehdy, byl-li o její existenci a podmínkách předem jasně a srozumitelně informován. Zároveň platí, že stanovení smluvní pokuty pouze v obchodních podmínkách není v případě v případě spotřebitelského vztahu dostatečné a nepřihlíželo by se k ní.

Stížnost nyní přeřazujeme na společnost, aby se k ní mohla vyjádřit.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://coi.gov.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.
Nyní se čeká na vyjádření společnosti.