| Počet nahlášených stížností: | 1 |
| Z toho za letošní rok: | 1 |
| Stále v řešení: | 1 |
Dne 29. 5. 2025 byl syn *** přijat do kurzu skupiny B u Autoškola SUNNY Ostrava s.r.o. Dne 2. 6. 2025 bylo uhrazeno kurzovné 18 990 Kč (doklad přikládám). Přesto došlo k výrazným průtahům v poskytování služby:
- První kontakt ohledně praktických jízd proběhl až 1. 9. 2025, tj. ~3 měsíce po úhradě
- Do 23. 10. 2025 absolvoval žák pouze 8 jízd (16 h z povinných 28 h)
- Povinná zdravotní příprava byla vypsána pouze v jednom termínu. Další termín byl nabídnut až poté, co žák oznámil záměr přestoupit do jiné autoškoly (působí účelově – kapacita zjevně existovala).
Vzhledem k průtahům byl žák nucen přestoupit do jiné autoškoly, což vyvolalo další náklady přes 10 000 Kč. Při ukončení kurzu u SUNNY byla vrácena pouze 1 400 Kč, a to na základě interního výpočtu „storno poplatku“. Požádali jsme o kopii podkladu/vyúčtování, dosud nebyla poskytnuta.
Dne 31. 10. 2025 jsme podnikateli zaslali písemnou výzvu s návrhem smírné kompenzace a žádostí o doložení vyúčtování. Dosud bez věcné odpovědi k navržené dohodě ani k vydání kopie podkladu. Podnikatel preferoval pouze telefon/osobní schůzku a zpochybňoval formu psané komunikace (namísto věcného vyjádření). Považujeme to za nedostatečnou součinnost při mimosoudním řešení.
Žádáme o doplatek kompenzace ve výši 8 500 Kč (nad rámec již vrácených 1 400 Kč) jako přiměřené narovnání za průtahy, neodpovídající rozsah poskytnuté služby a následné náklady s přestupem. Současně žádáme o zaslání kopie vyúčtování/podkladu, na jehož základě byla vrácena částka 1 400 Kč.
|
|
Tweet |
Vyjádření dTestu
Obchodní podmínky musí být řádně začleněny do smluvního vztahu. Pokud jsou spotřebiteli zpřístupněny v provozovně, je takové umístění v případě uzavření smlouvy v této provozovně dostačující, avšak samotná smlouva na ně musí výslovně odkazovat, aby se staly součástí ujednání.
Pokud spotřebiteli byla prezentována určitá specifikace vozidla na webových stránkách autoškoly, poskytnuté vozidlo by mělo být co do vlastností a úrovně vybavení srovnatelné s tímto vozidlem.
Co se týče odstupného:
Může být stanoveno v poměrné výši. Smluvní pokuta (storno poplatek) však může být vůči spotřebiteli uplatněna pouze tehdy, byl-li o její existenci a podmínkách předem jasně a srozumitelně informován. Zároveň platí, že stanovení smluvní pokuty pouze v obchodních podmínkách není v případě v případě spotřebitelského vztahu dostatečné a nepřihlíželo by se k ní.
Stížnost nyní přeřazujeme na společnost, aby se k ní mohla vyjádřit.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://coi.gov.cz/informace-o-adr/.
Děkujeme za možnost se k této záležitosti veřejně vyjádřit.
Domníváme se, že stížnost byla účelově podána s cílem získat finanční kompenzaci za služby, které byly řádně poskytnuty. Stížnost obsahuje nepravdivá tvrzení.
Stížnost uvádí, že žák byl nucen přestoupit do jiné autoškoly.
V době odchodu žáka však vše probíhalo zcela standardně – žák absolvoval 16 jízd, další 2 byly naplánovány. Prodleva se týkala pouze počátku kurzu před samotným zahájením jízd a byla způsobena mimořádnou událostí (porucha vozidel). Za tuto prodlevu jsme se omluvili. Jakmile to bylo možné, byl výcvik zahájen a dále již probíhal standardním tempem. Žák po celou dobu neprojevil žádnou nespokojenost a tvářil se, že je vše v pořádku. Následně se rozhodl přestoupit do jiné autoškoly z vlastní iniciativy.
Stížnost uvádí, že náhradní termín zdravotní přípravy byl nabídnut až po oznámení záměru přestoupit.
Byly však nabízeny možnosti počkání na nový termín či individuální lekce. Zdravotní přípravu u nás zajišťuje externí odborná firma, což garantuje profesionální úroveň.
Stížnost uvádí, že žákovi byla vrácena částka na základě interního výpočtu.
Částka však byla stanovena dle obchodních podmínek a ceníku, který výši poplatků výslovně uvádí a žák s vrácenou částkou souhlasil.
Veškeré podklady a dokumenty jsou k dispozici k nahlédnutí v naší provozovně.
Opakovaně nabízíme osobní schůzku, kde je možné záležitost projednat konkrétně a přehledně s doložením všech dokumentů, které máme k dispozici. Tato možnost byla z naší strany nabídnuta několikrát, dosud však nebyla využita.
Není pravda, že bychom se vyhýbali věcné odpovědi, rozsáhlé odpovědi s pokusy o snahu vysvětlit situaci jsme psali několikrát, ale zřejmě ji pan Juřík ani nečetl, vzhledem k obsahu této stížnosti.
Rodiče buďto věří synovi, který jim předal špatné informace o průběhu kurzu nebo zveřejňují tato lživá tvrzení účelově, aby jim byly vráceny peníze.
Pokud se nejedná o pokus o podvod a rodiče pouze v dobré víře řeší nepravdivé sdělení jejich syna, žádáme, aby přišli na osobní schůzku, kde jim bude vše vysvětleno a podloženo důkazy a následně je poprosíme o smazání těchto nepravdivých stížností.
Děkuji autoškole za reakci. Dovolím si uvést několik upřesnění, aby nedocházelo k nesprávným závěrům. Praktické jízdy byly zahájeny až s téměř tří měsíčním zpožděním od úhrady kurzu dne 2. 6. 2025, což dokládá komunikace ze dne 1. 9. 2025, kdy proběhl první kontakt ohledně jízd. Tomuto kontaktu navíc předcházela telefonická urgence ze strany matky žáka, která byla nutná právě z důvodu nečinnosti autoškoly.
Rozhodnutí o přestupu nebylo svévolné ani účelové, jak uvádí autoškola. Pokud by kurz probíhal bez výrazných počátečních průtahů a pokud by byla zdravotní příprava dostupná v pravidelných a včasných termínech, nebyl by důvod uvažovat o přestupu ani hradit dalších více než 10 000 Kč v jiné autoškole. Přestup byl reakcí na kombinaci prokazatelných průtahů a organizačních komplikací, nikoli osobní nespokojenost bez příčiny.
Ke zdravotní přípravě dodávám, že v rámci kurzu byl nabízen pouze jeden řádný termín. Druhou možností bylo pouze placené individuální školení za 1 500 Kč, tedy nikoli běžná alternativa v rámci poskytované služby. Další řádný termín zdravotní přípravy byl žákovi nabídnut až poté, co oznámil záměr odejít. Tato časová posloupnost je doložitelná a neodpovídá tvrzení autoškoly, že měl žák v průběhu kurzu k dispozici rovnocenné alternativy.
K otázce vrácené částky uvádím, že žák nebyl předem informován o žádném storno poplatku, jeho výši ani podmínkách uplatnění. Tento poplatek nebyl uveden v žádném dokumentu, který žák podepsal, ani nebyl nijak prokazatelně sdělen předem. Opakovaně jsem žádal o doložení konkrétního podkladu nebo vyúčtování, na jehož základě byla částka vypočtena, avšak dosud nebylo nic poskytnuto. Pokud autoškola uvedené dokumenty skutečně má, žádám o jejich zaslání v rámci této komunikace. Je to nezbytné pro věcné posouzení a dosud nebyly poskytnuty, přestože jsme o ně opakovaně žádali.
Považuji za nutné reagovat i na osobní výroky autoškoly, kde jsou tvrzení spotřebitele označována jako „lživá“, „účelová“ nebo dokonce „pokoušející se o podvod“. Tato forma komunikace je nevhodná, neprofesionální a nemá oporu v předložených podkladech. Vše, co uvádím, je doložitelné konkrétní komunikací a potvrzeními, která jsou součástí tohoto řízení.
Kromě uvedeného autoškola tvrdí, že stížnost byla podána záměrně s cílem získat neoprávněnou výhodu, což je v rozporu se skutečnostmi. Můj syn je 19letý student, který nemá zkušenosti s vyjednáváním ani právními otázkami a spoléhá se na informace poskytnuté poskytovatelem služby. Je nepřijatelné připisovat takto mladému zákazníkovi úmysl či manipulaci. Naopak je doložitelné, že některé kroky působí účelově spíše ze strany autoškoly. Jak již bylo uvedeno výše, další řádný termín zdravotní přípravy byl nabídnut až poté, co žák oznámil přestup, přestože předtím bylo sděleno, že jedinými možnostmi je buď několik týdnů čekat, nebo si zaplatit individuální školení. Takový postup by navíc znamenal nutnost přikoupit další jízdy, aby žák nevyšel ze cviku, což dále uměle navyšovalo celkové náklady. Tento fakt jen potvrzuje, že stížnost vychází z reálného průběhu kurzu, nikoli z jakéhokoli záměru či kalkulace.
Prosím, aby autoškola v další komunikaci upustila od osobních obvinění a hodnotících výroků vůči spotřebiteli. Tyto útoky nemají oporu v podkladech a odvádějí pozornost od věcného řešení sporu.
Nadále preferuji transparentní písemnou komunikaci v rámci ADR, která slouží k předkládání konkrétních podkladů a věcnému posouzení situace. Stále trvám na kompenzaci ve výši 8 500 Kč jako přiměřeném narovnání vzhledem k doloženým průtahům, organizačním nedostatkům a nutnosti uhradit další náklady spojené s přestupem a jsem připraven pokračovat v jednání tímto způsobem.