| Počet nahlášených stížností: | 25 |
| Z toho za letošní rok: | 1 |
| Stále v řešení: | 1 |
dobry den vcera na prodejne pepco v liberci v pavlovicich sem zakoupil zimni bundu dnes sem ji chtel vratit,pani mi to oduvodnila ze mi to neveme, z duvodu ze to smrdi kourem, i presto ze mi na prodejne dve zakaznici potvrdily ze bunda nesmrdi,i presto pani vedouci odmitla vratit zbozi, pritom bunda nebyla ani nosena a mela na sobe stitky i cenovku, prece kdyz zakoupim nevhodny darek ,tak ze zakona muzu zbozi vrati ,bez udani duvodu , muzete mi prosim poradit, prece nebudu bundu mit doma bundu ,ktera se nelibi a navic je velka p. anders
ja bych rad , kdyby mi zbozi vzala zpet a vyplatila mi danou castku za ni, prece zbytek zbozi ,ktere sem zakoupil si necham ,jen proste tu bundu bych chtel vratit.
|
|
Tweet |
Vyjádření dTestu
Jak spotřebitel zmiňuje, při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, do 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů.
Zde se však nejedná o smlouvu na dálku, ale o koupi na prodejně, proto ze zákona není možné odstoupit a vrátit zboží. Některé společnosti ale nabízejí rozšíření tohoto práva i na zboží zakoupené na prodejně. Společnost Pepco tak uvádí ve svých obchodních podmínkách (https://pepco.cz/centrum-pomoci/vraceni/) uvádí, že je možné vrátit zboží, které je zakoupené na prodejně, a to do 30 dní od koupě.
Zaměstnanci společnosti Pepco jsou těmito smluvními podmínkami zavázáni a v případě, že je zboží nepoškozené a splňuje všechny předpoklady, které v obchodních podmínkách uvádí, by měli vrácení zboží akceptovat, v opačném případě by porušili svojí smluvní povinnost.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://coi.gov.cz/informace-o-adr/.