| Počet nahlášených stížností: | 4 |
| Z toho za letošní rok: | 1 |
| Stále v řešení: | 1 |
Dobrý den,
e-shop Muziker uvádí u produktů ceny, které nelze získat bez splnění dodatečných podmínek nebo zaplacení povinného poplatku.
Zákazník nemá možnost získat zboží za uvedenou cenu – vždy je připočten minimálně poplatek 35 Kč za osobní odběr, není-li splněna další podmínka (např. překročení určité hodnoty objednávky či zakoupení konkrétního zboží).
Tento postup považuji za potenciálně klamavé obchodní jednání, protože:
- cena prezentovaná u produktu není dosažitelná bez dodatečných podmínek,
- osobní odběr je zpoplatněn, přestože nejde o službu nad rámec běžné maloobchodní činnosti,
- zákazník je fakticky přinucen zaplatit více, než je uváděná cena produktu.
Domnívám se, že to může být v rozporu s § 12 zákona o ochraně spotřebitele a naplňovat znaky klamavé obchodní praktiky.
Žádám o odborné posouzení, zda je tento cenový model v pořádku a jaké kroky lze podniknout k ochraně spotřebitele.
https://www.muziker.cz/
Prověření cenové praktiky společnosti Muziker a doporučení nápravy — zejména zajištění toho, aby uváděná cena produktu byla konečná a bezpodmínečně dosažitelná bez nutnosti platit příplatek za osobní odběr.
|
|
Tweet |
Vyjádření dTestu
Při zkušebním nákupu jsme nenarazili na žádný jiný poplatek než na poplatek za dopravu do showroomu. Pokud by si podnikatel nad rámec tohoto účtovat k objednávce skryté poplatky, o kterých spotřebitel nevěděl, mohlo by se jednat o nekalou obchodní praktiku. Účtovat si poplatek za dodání na prodejnu je ale z pohledu práva v pořádku.
V případě, že se spotřebitel domnívá, že se jedná o nekalou obchodní praktiku, je možné podat podnět na ČOI prostřednictvím této webové stránky: https://coi.gov.cz/podatelna/.