| Počet nahlášených stížností: | 121 |
| Z toho za letošní rok: | 63 |
| Stále v řešení: | 42 |
Ačkoli jsem od této společnosti žádnou službu neobjednala, ani její telefonní číslo nemám v historii poslaných ani přijatých SMS, společnost mi už od června 2025 opakovaně strhává platbu 99 Kč. Ve výpisu od operátora je platba vedena k číslu 42090311099, označena je jako "Platba přes SMS - Aplikace, hry, sociální sítě" a jako poskytovatel je uvedena zmíněná firma
"Advanced Telecom Services s.r.o.". Celkem mi byla platba v období 8. 5. 2025 - 7. 11. 2025 stržena 50x, tedy celkem 4950 Kč, v nepravidelných intervalech.
Nenám nejmenší ponětí, o jakou službu se má vlastně jednat, protože jsem ji žádným způsobem neobjednala.
Požaduji vrácení 4950 Kč. Službu jsem se pokusila ukončit dnes, 14. 11. 2025, zasláním SMS ve tvaru STOP na číslo 903110 (jak radíte ve vašem článku). Nepřišlo mi však žádné potvrzení, zda byla služba opravdu zastavena. Proto požaduji též okamžité zastavení služby. (Výpisy od operátora z opatrnosti nepřikládám, ale mám je k dispozici.)
|
|
Tweet |
Vyjádření dTestu
Spotřebitel je povinen platit pouze za služby, které si prokazatelně objednal. Žádá-li společnost zaplacení údajné dlužné částky, musí také prokázat, že k tomu má právní důvod.
Pokud prodávající požaduje platbu za službu, kterou spotřebiteli dodal, ačkoli si ji spotřebitel neobjednal, mohly být také naplněny znaky agresivní obchodní praktiky, jež patří mezi zakázané nekalé obchodní praktiky podle zákona o ochraně spotřebitele. Dozor nad dodržováním zákona o ochraně spotřebitele provádí Česká obchodní inspekce, na kterou se lze s podnětem obrátit (zde: coi.cz/podatelna). Spotřebitel by v takovém případě mohl i žádat náhradu škody, která mu vznikla v souvislosti s porušením zákonné povinnosti ze strany prodávajícího.
Je možné rovněž kontaktovat operátora s žádostí o zablokování těchto plateb. Tím však nemusí dojít ke zrušení závazku.
Pokud spotřebitel s vyúčtováním služeb nesouhlasí, je třeba uplatnit reklamaci. Co se týče uplatnění reklamace, je možné vyúčtování dle informací dostupných z webových stránek společnosti (viz více na: https://www.atspraha.cz/) reklamovat na telefonním čísle + 420 296 363 199.
Další kontakty na společnost ATS Praha s.r.o.:
- sídlo: Kubánské náměstí 1391/11, 10000 Praha
- e-mail: info@atspraha.cz
Užitečné informace nalezne spotřebitel taktéž na webové adrese: http://www.platmobilem.cz/pro-verejnost/kde-reklamovat-sluzby.
Jak již spotřebitel učinil, zrušení předplatného je možné formou SMS s textem „STOP“ na pětimístné číslo služby. Více informací o tzv. prémiových SMS se mohou spotřebitelé dočíst v našem článku na adrese https://www.dtest.cz/clanek-9764/nastrahy-plateb-mobilem.
V případě, že společnost reklamaci zamítne, může se spotřebitel do jednoho měsíce ode dne doručení vyřízení reklamace obrátit na Český telekomunikační úřad s námitkou proti vyřízení reklamace (vzorový formulář je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3295/namitka-k-ceskemu-telekomunikacnimu-uradu-proti-vyrizeni-reklamace-sluzby-elektronickych-komunikaci). Více informací může spotřebitel nalézt zde: https://ctu.gov.cz/resene-spory-ctu. Kontakty na Český telekomunikační úřad je možné nalézt zde: https://ctu.gov.cz/kontakt.