Společnost


Gatner Elektromarket s.r.o.

Počet nahlášených stížností:8
Z toho za letošní rok:1
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Úspěšnost případů

12.5 %
Počet procent vyřešených stížností v rámci služby VašeStížnosti.cz (1 z 8)

Hodnocení spokojenosti

100%
0%
Uvedená procenta vychází z 1 hodnocení od spotřebitelů help

#839824x neuznaná reklamace robotického vysavače

Stav stížnosti

v řešení

Celková doba trvání

4 dny 19 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
15.11.2025, před 5 dny

Tereza Vítková

Znění stížnosti

Zjistit, jestli jsem v právu a mám nárok na vrácení peněz za robotický vysavač Concept VR3205.

Již byla 4x požadovaná reklamace, vždy rychlé vyřízení do 3 dnů i s dopravou a informací, že je vše funkční.

Opakované závady zásadně omezují využití výrobku a neumožňují plné využití deklarovaných funkcí.
Prodejce uvádí, že byla provedena kontrola a test zařízení žádnou závadu neprokázal, vše plně odpovídá specifikaci a případné potíže jsou individuální a závislé na konkrétních podmínkách v domácnosti. Dle vyjádření prodejce nebyly při kontrole zjištěny žádné závady, přístroj, reaguje v mezích výrobních vlastností.


Požadované řešení

Vrácení kupní ceny


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
20.11.2025 14:27, před 3 hodinami

V případě, že se na zakoupeném produktu vyskytnou opakované vady, je možné od smlouvy odstoupit a vrátit jej.

Pokud by se jednalo o stejnou vadu:
Dle § 2171 odst. 1 písm. b) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník platí, že spotřebitel může v rámci reklamace požadovat odstoupení od kupní smlouvy, pokud se vada na zboží projeví opakovaně.

Opětovným výskytem se rozumí projev stejné vady, která již byla v rámci uznané reklamace opravena. Dle znění zákona je tedy možné odstoupit již při druhém projevu stejné vady. Dle důvodové zprávy by mělo být v případě hodnotných či komplexních produktů spravedlivé umožnit prodávajícímu ještě jeden pokus o odstranění vady, avšak ani tento “další pokus” zákon přímo nevyžaduje.

Pokud by se nejednalo o stejnou vadu:
V určitých případech je možné považovat větší počet vad za podstatné porušení smlouvy. V takovém případě má spotřebitel právo odstoupit od smlouvy podle § 2171 odst. 1 písm. c) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. O větší počet vad se zpravidla jedná v případě, kdy se na zboží vyskytují alespoň tři vady současně, přičemž každá z nich musí bránit řádnému užívání věci, nebo pokud se na zboží postupně vyskytnou čtyři různé odstranitelné vady.

Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.

Spotřebitel by měl být zároveň řádně poučen o vlastnostech zboží a o jeho používání. Jestliže poučen nebyl a jednal v souladu s návodem, bylo by zamítnutí reklamace neoprávněné.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.
Nyní se čeká na vyjádření společnosti.