| Počet nahlášených stížností: | 15 |
| Z toho za letošní rok: | 15 |
| Stále v řešení: | 4 |
Dopis pro vinted a nereaguji
Dobrý den,
obracím se na Vás ve věci objednávky, u které došlo ke ztrátě zásilky během přepravy. Jedná se o zásilku č. ***.
Kupující si ode mě zakoupila pánskou bundu v hodnotě 320 Kč. Balík byl odeslán přes Zásilkovnu, avšak kupující obdržela úplně jinou zásilku. Následně jsem obdržela oficiální vyjádření Zásilkovny, ve kterém potvrzuje, že zásilka byla ztracena v procesu přepravy a není možné ji dohledat.
Zásilkovna mi mimo jiné doslova napsala:
„Je mi to moc líto, ale vaši zásilku musíme považovat bohužel za ztracenou. (…) Požádám vás tak o kontaktování podpory Vinted ohledně zahájení reklamace ztráty a případné kompenzace.“
⸻
Chování podpory Vinted – zavádějící informace a ignorace zpráv
Opakovaně jsem Vaší podpoře psala zprávy a dostávala jsem pouze odpovědi typu „počkejte, prosím“, „nezahlcujte nás dalšími zprávami, odpovíme na tu první“.
Na tuto „první“ zprávu jste ale nikdy nereagovali.
Navíc jste bez našeho vědomí a bez našeho souhlasu:
• ručně označili objednávku jako doručenou, přestože doručena nebyla,
• jednali zcela bez nás, ačkoli se o zásilku jednalo přímo mezi kupující a prodávajícím,
• ignorovali jste i oficiální potvrzení ze Zásilkovny o definitivní ztrátě balíku.
Dále jste kupující i mě opakovaně odkazovali na Zásilkovnu, přestože Zásilkovna jasně uvádí, že v rámci Vinted přepravy odpovědnost za řešení náhrady přebírá Vinted, ne zákazník.
Celé řešení bylo provedeno bez naší účasti, bez odpovědi na naše dotazy a bez jakéhokoli respektu k vašim vlastním pravidlům ochrany kupujícího.
⸻
Pojištění a nárok na kompenzaci
Zásilka byla přepravována v rámci služby, která je pojištěná až do výše 20 000 Kč, tedy při ztrátě balíku má být poskytnuta odpovídající kompenzace.
Přesto:
• Mně se vrátila pouze částka za prodané zboží (nejde o kompenzaci).
• Kupující nedostala zpět své peníze ani zboží, přestože zaplatila poplatek za ochranu kupujícího.
• Ztráta balíku nebyla zaviněna ani mnou, ani kupující.
⸻
Co žádám
Žádám proto o okamžité přehodnocení případu a vyplacení kompenzace kupující, na kterou má nárok podle vašich podmínek i podle podmínek pojištění přepravce.
Pokud situace nebude spravedlivě vyřešena, budu nucena předat věc právní cestou, protože současný postup je v rozporu s podmínkami Vinted, ochranou kupujícího i základními pravidly férového jednání.
Děkuji za rychlé a řádné vyřízení.
S pozdravem
Markéta Szlachtová
Ztracená zásilka potvrzena zasilkovnou a vinted dela ze nic
Vyplatit kompenzaci
|
|
Tweet |
Vyjádření dTestu
V minulosti byla provozovatelem platformy vinted.cz společnost Vinted s.r.o., která je nyní v likvidaci. V aktuálních obchodních podmínkách je uvedena společnost Vinted, UAB, se sídlem v Litvě. Obchodní podmínky sice odkazují na pobočky, nicméně s ohledem na to, že česká společnost vstoupila do likvidace, je vhodné se obracet na společnost Vinted, UAB. Z toho důvodu jsme na ni stížnost přeřadili.
V obchodních podmínkách společnosti je uvedeno, že pokud dojde ke sporu ohledně ztráty nebo poškození předmětu během přepravy, budou informace poskytnuté společností Vinted Go nebo dopravcem považovány za správné, pokud společnosti před dokončením Transakce neposkytne spotřebitel důkazy o opaku. Pokud byl předmět zabalen správně, ale došlo ke ztrátě nebo poškození zásilky při přepravě, obdrží prodávající od společnosti Vinted finanční náhradu za ztrátu nebo škodu, a tato částka může záviset na tom, který dopravce byl použit.
Výše zmíněné platí v případě tzv. předplacené přepravy. Pokud bude k odeslání předmětu zakoupeného na stránkách použit jiný způsob než předplacená přeprava, prodávající nese odpovědnost za ztracené nebo poškozené předměty a za nárokování finanční náhrady přímo od přepravce.
Jestliže jsou uvedené podmínky (u předplacené přepravy) splněny, má společnost povinnost náhradu dle obchodních podmínek poskytnout.
Podnikatele je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Nyní stížnost přeřazujeme na společnost, aby se k ní vyjádřila.
Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt (zahraniční subjekt se sídlem v Litvě), doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum působící při České obchodní inspekci například prostřednictvím internetových stránek www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska, přičemž spolupracuje také s mezinárodním spotřebitelským centrem Spojeného království.
Před samotným podáním je vhodné prostudovat informace zde: https://evropskyspotrebitel.gov.cz/co-udelat-nez-nas-kontaktujete/.
Kontakty na ESC ČR:
adresa: Gorazdova 24, 120 00 Praha 2
e-mail: ECCNET-CZ@ec.europa.eu
telefon: 296 366 155
evropskyspotrebitel.gov.cz