| Počet nahlášených stížností: | 17 |
| Z toho za letošní rok: | 17 |
| Stále v řešení: | 6 |
Znění stížnosti
13.7.2025 jsem si objednala jen jeden životopis ktery jsen platila přes internet za 19.90 kč, o žádném předplatném a za tak šílené peníze nešla ani řeč.
následně mi z učtu začali strhovat peníze: 3.8.2025 -649 kč 24.8.2025 -649 Kč, 28.9.2025 -649 kč, 19.10.2025 - 649 kč, 16.11.2025 - 649 Kč vše neoprávněně.
všimla jsem divnych plateb bohužel až ted.
netuším jak to zrušit a požádat o vraceni peněz.
Produkt
Online služba na tvorbu životopisů – Resumaker (web: resumaker.cz ). celkově neoprávněně stržena částka: 3245 Kč. Způsob platby: stržené z karta Raiffeisenbank
Požadované řešení
Znění stížnosti
13.7.2025 jsem si objednala jen jeden životopis ktery jsen platila přes internet za 19.90 kč, o žádném předplatném a za tak šílené peníze nešla ani řeč.
následně mi z učtu začali strhovat peníze: 3.8.2025 -649 kč 24.8.2025 -649 Kč, 28.9.2025 -649 kč, 19.10.2025 - 649 kč, 16.11.2025 - 649 Kč vše neoprávněně.
všimla jsem divnych plateb bohužel až ted.
netuším jak to zrušit a požádat o vraceni peněz.
Online služba na tvorbu životopisů – Resumaker (web: resumaker.cz ). celkově neoprávněně stržena částka: 3245 Kč. Způsob platby: stržené z karta Raiffeisenbank
Vrácení částky 3245 Kč, která mi byla neoprávněně stržena z účtu, a potvrzení o ukončení jakéhokoliv dalšího předplatného služby Resumaker.
|
|
Tweet |
Vyjádření dTestu
Na základě bodu 9.1 podmínek užití jsou služby Resumakeru nabízeny na základě měsíčního předplatného.
Podle bodu 9.2 poskytuje společnost počáteční 14denní zkušební období za různou cenu závislou na místě bydliště spotřebitele ("Zkušební předplatné"). Pokud spotřebitel nepožádá o zrušení zvoleného plánu předplatného do 14 dnů od data potvrzovacího e-mailu společnosti týkajícího se úhrady počátečních nákladů na zkušební období, bude automaticky aktivován opakovaný fakturační poplatek ve výši přibližně 30 USD včetně DPH (v závislosti na zemi, ze které účet pochází), a to stejným způsobem platby, který si spotřebitel zvolil k úhradě počátečního poplatku za zkušební období.
V tomto smluvním vztahu došlo tedy pravděpodobně k tzv. automatické prolongaci. Automatická prolongace spočívá v tom, že je spotřebiteli členství automaticky obnoveno po uplynutí původně sjednané doby (obvykle jeden měsíc).
Ujednání o automatickém prodlužování smlouvy v situaci, kdy je uvedeno pouze v obchodních podmínkách, by bylo nutné vyhodnotit jako tzv. překvapivé ujednání dle § 1753 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, a to také ve světle stanoviska občanskoprávního a obchodního kolegia Nejvyššího soudu ČR ze dne 11. 12. 2013 se sp. zn. Cpjn 200/2013.
Pokud nebyl spotřebitel v rámci registračního procesu společností řádně poučen o trvání závazku, způsobu jeho ukončení či o ceně, za kterou je služba poskytována, mohl by podle našeho názoru rovněž namítat, že byl společností uveden v omyl o rozhodující okolnosti. Je-li spotřebitel uveden v omyl, je jeho právní jednání neplatné.
Spotřebiteli doporučujeme smlouvu preventivně vypovědět společně s žádostí o výmaz osobních údajů z databáze podnikatele. To lze učinit v písemné formě a zaslat na adresu sídla společnosti. Dále dle bodu 9.3 podmínek užití společnosti platí, že spotřebitel může předplatné pozastavit přihlášením ke svému účtu nebo na adrese support@resumaker.cz a zasláním e-mailu, v němž uvede svůj záměr zrušit účet. Zrušení předplatného musí být provedeno nejméně sedm dní před koncem měsíčního předplatného, aby nebyla spotřebiteli účtována platba za předplatné na další měsíc.
Upozorňujeme spotřebitele, že zablokováním platební karty nezaniká závazek. Společnost tak může požadovat cenu služby i s případným úrokem z prodlení.
Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt (zahraniční subjekt se sídlem ve Španělsku), doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum působící při České obchodní inspekci například prostřednictvím internetových stránek evropskyspotrebitel.gov.cz, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska, přičemž spolupracuje také s mezinárodním spotřebitelským centrem Spojeného království.
Před samotným podáním je vhodné prostudovat informace zde: https://evropskyspotrebitel.gov.cz/co-udelat-nez-nas-kontaktujete/.
Kontakty na ESC ČR:
adresa: Gorazdova 24, 120 00 Praha 2
e-mail: ECCNET-CZ@ec.europa.eu
telefon: 296 366 155
evropskyspotrebitel.gov.cz