| Počet nahlášených stížností: | 5 |
| Z toho za letošní rok: | 5 |
| Stále v řešení: | 1 |
Dne 29.10.2025 jsem si přes internetový obcod naplně.cz objednal Inkoust Canon GI-41Y originální žlutý a ihned zaplatil kartou. Na stránkách mají dostupnost zboží 1 až 2 pracovní dny. Jelikož jsem náplň potřeboval tak jsem se přes chat na jejich stránkách pokoušel zjistit kdy zboží obdržím jenomže na chatu nikdo neodpovídá, telefon je taktéž nefunkční a na email neodpovídají. Proto jsem jim dne 11.11.2025 na email napsal že objednávku ruším ať mi vrátí peníze. To samé jsem udělal na jejich stránkách(vše o nákupu/rychlá reklamace nebo jiný požadavek/storno objednávky) na to mi byla doručena odpověď na email(Váš případ *** na NÁPLNĚ.CZ - Založili jsme váš případ) ale od té doby se ni neděje.
Číslo objednávky: ***
Originální inkoustová náplň Canon GI-41Y - žlutá
Chtěl bych vrátit peníze za nedodané zboží.
|
|
Tweet |
Vyjádření dTestu
Odstoupit od smlouvy a získat zpět své peněžní prostředky je možné prostřednictvím § 1829 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (vhodné např. v situaci, kdy je sjednaná dlouhá doba dodání). Jelikož má spotřebitel právo odstoupit od smlouvy uzavřené distančním způsobem ve lhůtě 14 dnů po převzetí zboží bez udání důvodu, má toto právo za použití logického a euro konformního výkladu i ještě před samotným převzetím.
Odstoupí-li spotřebitel od smlouvy ještě před tím, než vůbec převzal zboží, má prodávající dle § 1832 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, lhůtu 14 dnů na to, aby mu vrátil peněžní prostředky. Poté se prodávající ocitá v prodlení.
Pokud prodejce nereaguje, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis s dodejkou). Podnikatel je povinen vybírat si poštu na adrese svého sídla. Jestliže tak neučiní a zmaří-li vědomě dojití, platí, že řádně došlo a bude vůči podnikateli takové právní jednání účinné dle § 570 občanského zákoníku, přičemž dle § 573 občanského zákoníku se má za to, že zásilka odeslaná s využitím provozovatele poštovních služeb došla třetí pracovní den po odeslání. Spotřebiteli doporučujeme si zaslané dokumenty uschovat.
V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky v zákonné lhůtě, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://coi.gov.cz/informace-o-adr/.