| Počet nahlášených stížností: | 113 |
| Z toho za letošní rok: | 5 |
| Stále v řešení: | 1 |
68%
32%
Rekamacel byla zamítnuta z důvodu mechanického poškození disku-asi jsem do něj tlouk kladivem
a špatného zabalení což není pravda
jinak veškeré reklamace na Mironetu neuznané zlatá Alza
vrácení peněz nebo výměna
|
|
Tweet |
Vyjádření dTestu
Uplatní-li spotřebitel reklamaci v průběhu jednoho roku od převzetí věci, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí (viz § 2161 odst. 5 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník). Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.
Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR msp.gov.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
Nyní stížnost přeřazujeme na společnost, aby se k ní mohla vyjádřit.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://coi.gov.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den,
dle vedoucí reklamačního oddělení nebyl produkt zabalen řádně viz foto.
Mironet
viz foto
Vyjádření dTestu
Děkujeme stranám za poskytnuté vyjádření.
V tomto případě je mezi stranami spor ve skutkovém stavu, který nemůžeme posoudit. Můžeme však alespoň obecně uvést, že za zabalení odpovídá odesílatel. Pokud by tedy zboží zasílané na reklamaci došlo prodávajícímu poškozené z důvodu nevhodného zabalení spotřebitelem, odpovídá za toto poškození spotřebitel. Zamítnutí reklamace však musí být odůvodněné i v takovém případě a pokud bylo reklmováno v prvním roce, musí prodávající prokázat, že má toto poškození vliv na vadu, kterou spotřebitel reklamuje. V opačném případě je i tak povinen reklamaci posoudit a případně uznat, přestože mechanické poškození způsobené přepravou není povinen napravovat.
Stížnost nyní přeřazujeme na společnost, aby mohla na vývoj stížnosti reagovat.