| Počet nahlášených stížností: | 449 |
| Z toho za letošní rok: | 9 |
| Stále v řešení: | 1 |
72%
28%
Byli jsme v prodejně Billa na nám. Svobody Brno. Viděli jsme v regálu 4 druhy marmelád, každá různé značky. Z nich 3 byli ve slevě (označeno "naše cena"). Zaujala nás sleva na produkt "Schwartau extra džem" za 59,90 Kč. Čeho jsme si ovšem nevšimli je, že cedulka uvádí příchuť "Červený rybíz", zatímco marmeláda je jahodová. Nikde kolem jiná příchuť dané značky není, a cedulky jsou srovnané s produkty a tudíž nás ani nenapadlo kontrolovat cedulku tak pečlivě. U kasy jsme byli velice překvapení že nám bylo naúčtováno 99,90 Kč. Vrátil jsem se do prodejny zkontrolovat cedulku a vytvořil fotografie v příloze.
Byl bych rád kdyby si prodejna dávala pozor, a označovala správně produkty které prodává. Jako spotřebiteli mi dané označení nepřijde jako věc která mohla vzniknout náhodou (např. akcí neukázněného zákazníka který přesune krabici s jednou příchutí do sloupečku s jinou příchutí), ale chybou při označování nebo doplňování personálem.
Chyby jsme si všimli na samoobslužné pokladně, a rozhodli se produkt koupit (převážně protože je manželka těhotná a měla strašnou chuť na jahodovou marmeládu...). Každopádně bych byl rád aby si daná prodejna (potažmo celý řetězec) dával pozor na označování, proškolil personál a podnikl další kroky ktere předejdou podobným problémům. Nevím kolik lidí se takto běžně nachytá, ale pokud špatné označení nevzniklo nedopatřením, jedná se o nekalou obchodní praktiku, která zákazníky uvádí v omyl.
|
|
Tweet |
Vyjádření dTestu
Pokud by byla cena špatně uvedena:
Nabídka zboží, která je tvořena i cenou u něj uvedenou, je pro obchodníka závazná. Pokud jinou cenu uvádí a jinou účtuje, dopouští se klamavého jednání a je právem spotřebitele dožadovat se rozdílu v ceně zaplacené navíc.
Prodávající je povinen dle § 12 zákona o ochraně spotřebitele informovat v souladu s cenovými předpisy a přímo použitelným předpisem Evropských společenství spotřebitele o ceně prodávaných výrobků nebo poskytovaných služeb zřetelným označením výrobku cenou nebo informaci o ceně výrobků či služeb jinak vhodně zpřístupnit. Informace o ceně nesmí zejména vzbuzovat zdání, že cena je nižší, než jaká je ve skutečnosti.
Dozorovým orgánem je v této oblasti Česká obchodní inspekce, které spotřebitel může dát podnět pro porušení zákona o ochraně spotřebitele (zde: https://www.coi.cz/pro-spotrebitele/spotrebitelsky-pruvodce/podani-stiznosti-podnetu-dotazu/).
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.